بارنگ

تولید کننده انواع پرچم با بهترین کیفیت در ایران

تولید کننده انواع پرچم با بهترین کیفیت در ایران

پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

در زمانی که مردم از سرویس دیال آپ برای دسترسی به اینترنت استفاده می کردند، مشکلات زیادی وجود داشت که یکی از بزرگترین آن ها سرعت بسیار پایین بود که گاهی کاربر را واقعا کلافه می کرد. اما خوشبختانه امروزه دیگر این مشکلات وجود ندارد و با آمدن اینترنت پر سرعتی مانند vdsl دیگر بدون هیچ تاخیری می توانید به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. در اینجا قصد داریم به ویژگی های اینترنت و مودم vdsl بپردازیم و شما را برای انتخاب و خرید مودم vdsl راهنمایی کنیم. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کاشناسان فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه ارغوان تماس بگیرید: 41902-021

اینترنت vdsl

خط اشتراک دیجیتال یا DSL اینترنت پهن باند را با استفاده از خطوط تلفن در دسترس کاربران قرار می دهد.

امروزه شرکت های زیادی اینترنت خانگی را در بستر DSL فراهم می کنند و امکانات متنوعی را به کاربران ارائه می دهند.

سه نوع اتصالی که از فناوری DSL بهره می برد شامل موارد زیر است.

  • VDSL (خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا)
  • ADSL (خط اشتراک دیجیتال نامتقارن)
  • UFB (فیبر نوری)

البته موارد دیگری نیز مانند HDSL، SDLS و غیره وجود دارند که در بستر DSL باشند اما در حال حاضر vdsl2 پیشرفته ترین نوع dsl است.

VDSL مخفف Very high speed digital subscriber line و به معنای خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا است.

این فناوری از ADSL جدیدتر است و کاربران خانگی به راحتی می توانند با خرید مودم vdsl از آن استفاده کنند.

از آن جایی که اینترنت vdsl بسیار کاربردی است، شرکت های مختلف ایرانی مانند آسیاتک، پارس آنلاین، های وب، پیشگامان و غیره تصمیم گرفتند، خطوط اینترنت جهانی را بهینه کنند و یک اینترنت پرسرعت را برای کاربران ایرانی ارائه دهند.

 

افزیش سرعت اینترنت با مودم VDSL

 

نکاتی قبل از خرید مودم vdsl

  • بهتر است پیش از تصمیم به ثبت نام و خرید مودم vdsl از پشتیبانی خطوط VDSL در منطقه خود مطمئن شوید. هنوز تعدادی از مناطق ایران، این خط اینترنت را پشتیبانی نمی کنند و حتی ممکن است که آنتن دهی خوبی نیز در منطقه تان نداشته باشد. به همین دلیل حتما قبل از اقدام به خرید، از دفاتر پشتیبانی سوال کنید آیا در شهر شما این سرویس پشتیبانی می شود یا خیر و ثبت نام را پس از آن انجام دهید.
  • از آن جایی که امروزه در اکثر خانه ها مودم پیدا می شود و تمام کاربران در جستجوی یک اینترنت پر سرعت هستند، پیشنهاد بسیاری از دفاتر فروش خرید مودم vdsl است.
  • اگر قبلا یک مودم ADSL را خریداری کرده اید و حالا می خواهید یک مودم جدید vdsl بخرید، به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا به جعبه مودم adsl خود نگاهی بیاندازید، چون ممکن است مودمتان از سرویس vdsl نیز پشتیبانی کند.
  • در حال حاضر، اکثر مودم هایی که در بازار موجود هستند از هر دو فناوری ADSL و VDSL پشتیبانی می کنند. یک نکته مهم که روی قیمت انواع مودم vdsl تاثیر می گذارد همین پشتیبانی از نسل جدید فناوری های ارتباطی است.

برای خرید مودم VDSL چه نکاتی باید مورد توجه باشد؟

برای خرید مودم vdsl بهتر است که خریدار در مورد آن حداقل اطلاعاتی داشته باشد تا بتواند مدل مناسب خود را انتخاب کند. در اینجا بخشی از نکاتی که باید هنگام خرید مودم VDSL به آن توجه شود را آورده ایم:

هنگام خرید مودم باید به تعداد درگاه USB، فرکانس، آنتن دهی و مسائل مشابه دقت کرد.

فرکانس 2.4 گیگاهرتز در یک مودم می تواند محدوده قابل توجهی را پوشش دهد و حتی از موانع سخت نیز عبور کند، اما تداخل امواج می تواند روی کیفیت آن شدیدا تاثیر منفی بگذارد. فرکانس 5 گیگاهرتز طبیعتا از فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سرعت انتقال داده بیشتری دارد و در برابر تداخل امواج  می تواند بهتر عمل کند، اما یکی از مشکلات آن این است که هنگام برخورد با موانع بسیار ضعیف می شود.

اگر بخواهیم یک نتیجه گیری بر اساس فرکانس داشته باشیم، می توانیم به نتایج زیر برسیم.

  • برای سرعت انتقال بالاتر، فرکانس 5 گیگاهرتز ارجحیت دارد.
  • در برد بیشتر، فرکانس 2.4 گیگاهرتز بهتر است.
  • در تداخل موج و نویز کمتر، فرکانس 5 گیگاهرتز برتری دارد.
  • برای تضعیف کمتر بهتر است مودمی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز انتخاب کرد.

همچنین برای استفاده معمولی با قدرت آنتن دهی خوب، می توان از بین مودم های دسته  nانتخاب کرد که قابلیت پوشش دهی تا 300 متر را دارند و اگر آنتن دهی بیشتری را مد نظر دارید، می توانید زمان خرید مودم vdsl  از بین سری  acانتخاب کنید.

نکات بالا روی قیمت انواع مودم vdsl تاثیر می گذارند و همچنین باید دقت کنید بعضی مدل ها تعداد پورت بیشتری دارند و در نتیجه قیمت آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

با توجه به این که مودم های  vdsl کیفیت بسیار خوبی دارند و تمام نیاز شما را برآورده می کنند، در ادامه قصد داریم بهترین مودم های  VDSLداخل بازار را معرفی کنیم.

 

ادامه مطلب : اینجا کلیک کنید.

41902 – 021

021-91002204  /  021-91002202

09128884374  /   09128889281

 

info@ArghavanNet.com

کیونپ QNAP چیست ؟ چرا به کیونپ QNAP نیاز داریم؟ دستگاه های کیونپ QNAP چگونه کار می کند؟ مزایای دستگاه های کیونپ QNAP چیست؟ کیونپ QNAP را کجا استفاده کنیم؟ سیستم عامل های کیونپ چگونه کار می کنند؟ ذخیره ساز یا استوریج کیونپ QNAP NAS چیست؟ و سوالاتی در این زمینه که دغدغه بیشتر متقاضیان دستگاه های کیونپ QNAP است. دراین مقاله قصد داریم که توضیحات جامع و مفیدی در مورد دستگاه های کیونپ QNAP ارائه دهیم تا به بیشتر سوالات مخاطبان پاسخ داده شود.

فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان نمایندگی خرید کیونپ در ایران.

عناوین مقاله

تاریخچه کیونپ چیست؟

شرکت تایوانی QNAP در سال 2004 به عنوان زیر مجموعه IEI Integration Corporation که پیشرو در ساخت رایانه های صنعتی بود، تاسیس شد. این شرکت طیف وسیعی از محصولات قابل اعتماد برای شبکه های خانگی SOHO و شرکت های بزرگ Enterprise را عرضه می کند. می توان به سادگی گفت که سیستم های کیونپ

QNAP Systems Inc تولید کننده لوازم شبکه با کیفیت بالا است. QNAP راهکارهایی را جهت ذخیره سازی در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد. در سیستم های سخت افزاری برای به اشتراک گذاشتن فایل ها، مدیریت ذخیره سازی و خدمات ابری و همچنین اپلیکیشن های نظارتی در شبکه های خانگی و مشاغل تخصص دارد. همچنین راهکار هایی را جهت ذخیره سازی در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد.

qnapاستوریج کیونپ NAS

معمولا دستگاه هایی نظیر لب تاپ، رایانه های شخصی و تلفن ها در معرض از دست دادن اطلاعات قرار دارند. آیا نگران این هستید که اطلاعات شما کجاست و چگونه از آن استفاده می شود؟ آیا می خواهید برای ذخیره اطلاعات خود درمحیط های ابری ماهانه هزینه ای را پرداخت کنید؟ NAS (Network Attach Storage) ایده آل ترین راه حل ذخیره سازی متصل به شبکه است. یعنی ذخیره سازی اطلاعات شما در قالبی امن و مقاوم بر روی شبکه شما قرار می گیرد. NAS مرکز ذخیره سازی متمرکز در شبکه خانگی یا در شبکه های مشاغل است.

اگر می خواهید از تمام دستگاه ها خود در یک مکان بک آپ یا پشتیبانی داشته باشید، اگر می خواهید از تمام اطلاعات شخصی خود، از همه فیلم ها و تصاویر و هرآنچه که در دستگاه خود دارید بک آپ داشته باشید، ذخیره ساز متصل به شبکه NAS این کار را انجام می دهد. در واقع NAS دستگاهی است که یک یا چند هارد دیسک را درخود دارد و به شبکه شما متصل می شود و به سایر دستگاه ها امکان دسترسی به محتوای ذخیره شده را می دهد. NAS با بکارگیری از ویژگی های خود نظیر پشتیبانی خودکار، RAID، پخش رسانه اجازه دسترسی از راه دور را در اختیار شما قرار می دهد.

با اتصال به شبکه اینترنتی می توانید از هر جای جهان به محتوای خود دسترسی داشته باشید. می توانید همه فیلم ها و موسیقی خود را در دستگاه NAS ذخیره کنید. می توانید آن را به طور همزمان، با چندین دستگاه دیگر تماشا یا گوش دهید. می توان از NAS در خانه برای تولید محتوای صوتی یا تصویری استفاده کرد و عکس ها، فیلم ها، موسیقی و اسناد را در NAS که بسیار امن تر است، ذخیره کرد. از طریق تلفن همراه و کامپیوترها نیز قابل دسترسی است. توسط شما یا با گروهی از دوستان و خانواده به اشتراک گذاشته می شود. ( استوریج شبکه چیست؟ مقایسه 3 نوع استوریج DOS,NAS,SAN )

انواع محصولات کیونپ qnap چیست؟

درهمین راستا کمپانی کیونپ Qnap، طیف وسیعی از محصولات کیونپ Qnap بهترین گزینه برای انجام قابلیت های ذخیره سازی متصل به شبکه NAS را به شما ارائه می دهد. کاربردهای بی پایان ذخیره سازهای کیونپ Qnap NAS آنرا به نام تجاری محبوب و قابل اعتمادی تبدیل کرده است. در بخش سخت افزار ذخیره سازی داده، کیونپ Qnap NAS حدود 1.7 سهم را بازار دارد. ذخیره ساز کیو نپ QNAP NAS به عنوان راهکاری در نظارت خانگی یا حرفه ای یا به عنوان سرور در دفتر کار معرفی شده است. انعطاف پذیری، قابلیت توسعه و کیفیت شگفت انگیز ذخیره ساز کیونپ Qnap NAS باعث شده که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

تنظیمات میکروتیک + معرفی 3 نرم افزار میکروتیک

 

در حال حاضر شرکت میکروتیک با عرضه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری مهم ترین سهم بازار را در اتصال کاربران به اینترنت بی سیم کسب کرده است. وجود سیستم عامل os و روتر برد میکروتیک، ثبات و نظارت را برای رابط ها و مسیر یاب ها فراهم کرده است. برای انجام تنظیمات میکروتیک نیاز است دانش اتصال RouterOS را به دستگاه خود داشته باشیم. عملکرد این سیستم عامل بر اساس هسته لینوکس است. موجب فعالیت سخت افزار و ماشین های مجازی میکروتیک می شود. برای انجام تنظیمات میکروتیک ابتدا نرم افزارRouterOS ، نصب می شود و سپس از طریق ابزارهای مدیریتی به روتر بُرد میکروتیک متصل می شوید.

خرید تجهیزات میکروتیک از شبکه ارغوان

در بخشی از این مقاله نحوه تنظیمات میکروتیک با نرم افزارهای مختلف به صورت کوتاهی مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین نگاهی به راه اندازی vpn server در میکروتیک داشته و با ارائه نمونه ای از تنظیم فایروال میکروتیک عملکرد امنیتی آن را توضیح می دهیم. برای پیکربندی و اجرای تنظیمات میکروتیک نیاز دارید که در مورد انواع نرم افزارهای میکروتیک بیشتر بدانید. از انواع نرم افزارهای میکروتیک می توان به نرم افزار WinBox، Netinstall وDude اشاره کرد. در ادامه مقاله مروری کوتاه بر انواع نرم افزاهای میکروتیک خواهیم داشت.

نرم افزار Winbox میکروتیک

یک ابزار کوچک است که امکان مدیریت MikroTik RouterOS را با استفاده از یک رابط کاربری گرافیکی GUI سریع و ساده فراهم می کند. در هنگام راه اندازی و کانفیگ اکسس پوینت میکروتیک می توان از نرم افزار Winbox با محیط گرافیکی خوب یا IP پیش فرض 192.168.88.1 در مرورگر اینترنت استفاده کنید.

 نرم افزار Netinstall میکروتیک

این ابزار برای نصب و یا نصب مجدد دستگاه های MikroTik که توسط سیستم عامل RouterOS  کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شک دارید که دستگاه شما به درستی کار نمی کند، همیشه از Netinstall استفاده کنید. این ابزار برای ویندوز (با رابط گرافیکی) و برای لینوکس (به عنوان ابزار خط فرمان) کار می کند.

نرم افزار Dude میکروتیک

میکروتیک یک برنامه رایگان برای مانیتورینگ شبکه عرضه کرده است. مهمترین وظیفه این برنامه مدیریت محیط شبکه است. دستگاه هایی که به شبکه متصل است را اسکن می کند. نقشه های شبکه خود را طرح بندی کرده و بر خدمات آنها نظارت می کند. بر اساس تغییرات حالت دستگاه عملیات خود را اجرا می کند.

یکی از گزینه های شرکت هایی که خدمات اینترنتی را برای کاربران ارائه می دهند روترهای میکروتیک است. روترهای میکروتیک در شبکه های خانگی بسیار کاربرد دارند. روترهای میکروتیک توسط سیستم عامل Mikrotik Routeros شروع به کار می کنند. با وارد کردن آدرس IP روتر Mikrotik خود به یک مرورگر وب به روش های اتصالات دسترسی پیدا کنید. یکی از راه های اتصال استفاده از نرم افزار WinBox است. این نرم افزار که برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده است، می تواند در ماشین های در حال اجرا لینوکس و MacOS استفاده شود.

شبکه خصوصی مجازی Virtual Private Network (VPN) تکنولوژی اتصال خصوصی بین دو یا بسیاری از دستگاه ها از طریق یک شبکه عمومی اینترنت است. مهم ترین ویژگی ایجاد امنیت برای پیشرفت کسب و کار است که از طریق اینترنت اعمال می شود. برای مثال سیستم مجازی سازی که نرم افزار kerio control ایجاد می کند، علاوه بر اتصال دو شبکه و دفتر از راه دور، ایمنی آن ها را تضمین می کند. از ویژگی های منحصر بفرد VPN  می توان به اتصالات پیوسته، تونل های جدا سازی، رمزگذاری و عرضه سرویس هایی برای شناسایی کاربران اشاره کرد. شبکه مجازی در میکروتیک نیز از طریق راه اندازی vpn server اجرا می شود. برای راه اندازی VPN میکروتیک مراحل زیر انجام می گیرد.

 

راه اندازی vpn server در میکروتیک

راه اندازی vpn server در میکروتیک

مرحله اول: در ابتدا کلیک کنید، PPP سپس روی رابط کلیک کنید و سپس روی PPTP Server کلیک کنید. در ادامه روی Enable> Apply> Ok کلیک کنید.

راه اندازی vpn server در میکروتیکمرحله دوم: قسمت ppp، گزینه secrets و سپس در قسمت Name، کلمه test2 را وارد و در قسمت password رمز عبور test را وارد می کنید. در قسمت پروفایل defaultencryption و در قسمت Local address عدد 192.168.5.1 وارد کنید و Remote address عدد 192.168.5.100 که در هر سایت محلی IP خصوصی اعمال کنید.

راه اندازی vpn server در میکروتیک 3بعد Apply و بعد OK را کلیک کنید.

تنظیم فایروال میکروتیک

برای تنظیم فایروال میکروتیک می توانیم فرآیند فایروال را در امنیت شبکه به کار ببریم. فایروال ها ترافیک شبکه را که توسط روتر میکروتیک کنترل می شود را مورد بررسی قرار می دهند. در مراحل زیر با استفاده از میکروتیک یک وب سایت خاص را در شبکه مسدود می کنیم. با تنظیم فایروال در میکروتیک در مراحل زیر فیس بوک و یوتیوب در شبکه ما غیر قابل دسترسی می شوند.

  • مرحله اول:

تنظیم فایروال میکروتیکStep 1: IP > Firewall > Layer 7 protocols + Name=Block site > Regexp ^.+(facebook|youtube).*$ Apply>OK

  • مرحله دوم:

Step 2: IP > Firewall > Filter Rules + General > Chain=Forward > Src. Address=172.16.0.100 Apply> OK

  • مرحله سوم:

تنظیم فایروال میکروتیک 2Step 3: IP > Firewall > Filter Rules + Advance > 7 Layer protocol= select Block site > Apply > OK

  • مرحله چهارم:

تنظیم فایروال میکروتیک 2Step 4: IP > Firewall > Filter Rules > Action > drop > Apply > OK

در پایان مراحل فایروال میکروتیک تنظیم شده و شما می توانید لب تاپ خود را با آدرس IP 172.16.0.100 به فیس بوک و یوتیوب خود دسترسی داشته باشید. در حال حاضر همه چیز به طور کامل تنظیم شده است. وقتی فیس بوک و یوتیوب را مرور می کنید، مشاهده می کنید که دسترسی توسط فایروال مسدود است.

راه اندازی وب پروکسی در میکروتیک

سرور پروکسی با قرار گرفتن بین کاربران و اینترنت فعالیت آن ها را نظارت و پیگری می کند. روتر میکروتیک به عنوان یک پروکسی سرور با ویژگی هایی نظیر پروکسی معمولی HTTP سرور، پروکسی شفاف سرور، لیست کنترل دسترسی به صورت پنهان و مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد. مراحل زیر برای راه اندازی وب پروکسی در میکروتیک انجام می شود.

  • مرحله 1: پیکربندی پایه روتر Mikrotik
  • مرحله 2: پیکربندی پروکسی وب
  • مرحله 3: پیکربندی پروکسی وب شفاف
  • مرحله 4: مسدود کردن پروکسی باز

راه اندازی اینترانت با میکروتیک

دلایل زیادی وجود دارد که یک سازمان از اینترانت استفاده می کند. اما هدف اصلی اتصال کارکنان و فعال کردن همکاری و ارتقاء ارتباطات داخلی است. موانع اجتماعی توسط اینترانت برطرف می شود. برای راه اندازی اینترانت در میکروتیک و تنظیم آن بهتر است که به جدول روتر MT مراجعه کنید. مسیر IP ورودی اینترانت و اینترنت را ملاحظه کنید. برای راه اندازی اینترانت میکروتیک و تنظیم هم زمان آن با اینترنت، پس از مشاهده جدول مطمئن شوید که دروازه ارائه دهنده خدمات اینترنت عدد 0.0.0.0/0 را نشان می دهد و ورودی بعدی برای اینترانت که به بخش دیگر اداره متصل است عدد دیگری برای مثال 192.168.88.0/24 -> 192.168.88.2 نشان می دهد.

ناگفته نماند که هر اتصالی برای اینترانت بر روی IP شماره 192.168.88.0/24 به سمت آدرس 192.168.88.2 در قسمت دیگر می رود. اما بقیه ترافیک ها به سمت اینترنت عدد (0.0.0.0/0) را نشان می دهد. روتر میکروتیک رابط ها و مسیرهایی برای اینترنت و اینترانت را قابل دسترس کرده است.

نکته پایانی

یکی از چالش های خرید محصولات میکروتیک توسط کاربران، چگونگی تنظیمات میکروتیک و انواع نرم افزارهای میکروتیک است. این مقاله مرور کلی بر تنظیمات میکروتیک بوده و دانش کوتاه و مفیدی را برای کاربرانی که با محصولات سخت افزاری و سیستم عامل میکروتیک آشنایی دارند، ارائه کرده است.

منابع:

https://greentechrevolution.com/vpn-configure/

https://greentechrevolution.com/firewall-configuration/

https://systemzone.net/mikrotik-router-web-proxy-configuration/

شرکت لگراند

08فوریه

لگراند تخصصی ترین برند بین المللی زیر ساخت های برق و دیجیتال است. لگراند راه کارهای گسترده ای را در زمینه های متنوع از جمله سیستم های پخش نیروی برق، پخش اطلاعات صوتی و تصویری، مدیریت کابل و کنترل بر تاسیسات را در اختیار کاربران جهانی خود قرار می دهد. این مقاله کنکاش کوتاه بر معرفی برند لگراند است. همچنین سعی شده است که علاوه بر معرفی محصولات لگراند به عنوان راهنمای محصولات لگراند اطلاعات مفیدی از محصولات حوزه شبکه را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

معرفی شرکت لگراند

دنیای محصولات لگراند درطی دهه ها تحول از تولید چینی به فناوری دیجیتال تغییر کرده است. تغییرات مداوم و راه حل های جدید و کارآمد در زیر ساخت های الکتریکی از جمله استفاده بهینه منابع انرژی و برق از مزایای محصولات یکپارچه لگراند است. محصولات لگراند از مصرف بهینه انرژی و برق پشتیبانی می کند. طبقه بندی محصولات لگراند شامل موارد ذیل است:

دسته بندی محصولات برند لگراند

  • تجهیزات کابل کشی شبکه
  • سیستم های خانگی
  • سیستم های امنیتی
  • مدیریت کابل کشی شبکه
  • سیستم های ساختمانی
  • سیستم برق اضطراری(UPS)
  • لوله پی وی سی و لوازم جانبی

تجهیزات کابل کشی شبکه:

کلید ها، سوکت های مکانیکی و اتوماتیک، پریزها، دیمرها، پریز سوکت دار تلفن و تلویزیون که به همراه کاتالوگ محصولات شرکت لگراند در سایت اصلی موجود است.

  • Arteor : کلید های پایانی، سوئیچ های مکانیکی و الکترونیکی، دیمرها، کلیدهای چند منظوره در هتل ها، پریزهای سوکت دار، اتصالات سوکتی برای تلفن ها و تلویزیون.
  • Galion: سوئیچ ها، پریزهای سوکت دار، دیمرها، اتصالات سوکتی برای تلفن و تلویزیون.
  • Mallia: سوئیچ ها، دیمر وکلید اتوماتیک، پریزهای سوکت دار، اتصالات سوکت دار تلفن، تلویزیون و اینترنت، کلید های چند منظوره در هتل ها، سیستم های کنترلی پخش صدا.
  • Belanko: سوئیچ ها، دیمر و کلید اتوماتیک، تلفن، تلویزیون و سوکت های اینترنت، پریزهای چند منظوره در هتل ها.
  • Plexo IP55: دستگاه سیم کشی ضد آب.
  • Synergy: کیت با نشانگر LED

سیستم های خانگی شرکت لگراند

  • رادیو زیگ بی: دستگاه رادیویی ZigBee یک استاندارد بین المللی ارتباط رادیویی کم مصرف برای کنترل روشنایی، کرکره های غلتکی و هشدارهای فنی در منازل است.
  • کنترل روشنایی: عملکرد روشنایی همزمان خانه در هنگام ورود به منزل توسط دستگاهی کنترلی اجرا می شود.
  • کنترل دما: سیستم کنترل دما با صفحه لمسی چند رسانه ای و نمایشگر ویدئویی.
  • امنیت: سیستم دزدگیر و تجهیزات جانبی.
  • سیستم چند رسانه ای: سیستم های پخش صدا و تصویر.
  • انتشار صدا: سیستم صدای استریو، آمپلی فایرها و بلندگوها.
  • سیستم ورودی درب: سیستم نظارت جهت امنیت و شامل پانل های ورودی، گوشی صوتی و تصویری داخل منزل، لوازم جانبی و منبع برق.
  • سیستم ورودی درب D45 : زنگ ها ی جدید دیجیتالی با پنل های صوتی و تصویری که در مجتمع های مسکونی و آپارتمانی کاربرد دارد.
  • کیت های ویدئویی: کیت های دو سیم و چهار سیم ویدئویی قابل نصب بر روی دیوار.

سیستم های امنیتی شرکت لگراند

از جمله محصولات شرکت لگراند طیف گسترده ای از تجهیزات حفاظتی هستند که از افراد و اموال در برابر عیب های الکتریکی محافظت می کنند.

سوئیچ های شرکت لگراندکلیدهای مدار و لوازم جانبی:

  • MCBمجموعه قطع کننده های جریان برق RX3/DX3
  • RCCBطیفی جدیدی از قطع کننده های جریان برق RCCB و RCBO و ماژول‌ها
  • MCCB: با DRX، نسخه قابل تنظیم جدید آن و MCCB های DPX3
  • ACB: سیستم حفاظت و کنترل نصب تا عرضه نیروی برق6300 آمپر و دارای 2 محدوده ACB، DEX و DMX3 است.
  • تجهیزات ریلی DIN: ریل ها و تجهیزاتی که جهت حفاظت از سوئیچ ها و ترانسفورماتور ها بکار می رود.
  • توزیع نیروی برق: دو سیستم توزیع استاندارد برق.
  • حفاظت موتور، کنتاکتور و رله حرارتی: کلیدهای موتورهای مدارشکن جدید و رله های حرارتی.

محفظه ها و کابینت

محصولات شرکت لگراند با توجه به استانداردهای مختلف برای بهینه کردن سیم کشی برای تجهیزات ریلی از طیف گسترده ای از کابینت ها استفاده می کند.

  • کابینت ضد آب و مقاوم در برابر هوا با نام آتلانتیک و مارینا: کابینت های فلزی که تا IP66 را شامل می شوند.
  • کابینت ضد آب Plexo3: کابینت های پلاستیکی Plexo3 دارای IP65،IK09 با 11 اندازه متفاوت ارائه می شوند.
  • کابینت آماده : کابینت های آماده استفاده با نام های Practibox و Nedbox هر نصبی را پوشش می دهند.
  • XL3محفظه های توزیع نیروی برق که تا 4500 آمپر را پشتیبانی می کنند.

لوازم جانبی پنل:

  • تجهیزات کابل کشی و سیستم های علامت گذاری
  • کنترل و سیگنالینگ: مجموعه جدید واحدهای کنترل و سیگنالینگ Osmoz شرکت لگراند برای نصب و کاربرد سریع و ساده در دسترس است.
  • دوشاخه و پریزهای صنعتی: برای اتصال برق از دو شاخه و پریزهای صنعتی در جهت ایمنی کار.
  • محصولات اندازه گیری: IME ابزارهای اندازه گیری، ترانسفورماتورها، نشانگرها، رله ها.

توزیع برق:

 انتقال نیروی برق توسط سیستم شینه ها و باس بارهای رزین شده.

  • AVRجهت حفاظت نوسانات ولتاژ برق. کابل های صوتی و تصویری/کابل های HDMI/کابل های پچ
  • باسبار: شینه ها راه کاری پیشرفته در پخش نیروی برق تاسیسات و تجهیزات و لوازم روشنایی در انواع ساختمان ها، انبارها و نمایشگاه ها هستند.
  • تبدیل کننده: ترانسفورماتورهای رزین عایق شده تا 36 کیلو ولت.

خرید تجهیزات لگراند در غرفه نمایشگاهی شرکت لگراندمدیریت کابل کشی شبکه

در راهنمای محصولات لگراند انواع شینه‌ها، سینی‌های سیم و کابل فولادی، ترانکینگ و نردبان برای مدیریت کابل مناسب در توزیع برق شبکه ارائه می شود.

  • داکت کشی فیبر نوری: در 4 سایز متفاوت به همراه لوازم جانبی جهت حمل و نقل، جداسازی و محافظت از فیبر نوری طراحی شده است.
  • ساماندهی دفتر اداری: استفاده از کفپوش ها و شینه های توزیع برق و سیستم های تراکینگ فلزی که باعث ایجاد فضای کاربردی و قابل اطمینان می شود. برای ساماندهی دفتر کار به عنوان ایستگاه هماهنگ نیازمند تجهیزات ذیل است:
  • کف کابل سولفلکس: کف پوش های Soluflex و شینه های الکتروک و وایرمش برای توزیع برق برای دسترسی در طبقات بالا مورد استفاده قرار می گیرند.
  • راه کار دسترسی به طبقه بالا: جعبه‌های کف، ستون مینی و ماژول‌های زیر میز اینترسوک مخصوصاً برای استفاده دائمی مناسب هستند.
  • فلاش فلور (Flush Floor)سیستم ترانکینگ کف اتاق فلاش که برای سطح بتنی ارائه می شود.
  • کف پوش: سیستم کف کشی از جنس پی وی سی اسکرید و مجرای فلزی برای نصب سیم بارهای برق در سراسر کف بکار گرفته می شود.
  • اتصالات: جعبه هایی که برای اتصال سریع با ولتاژ پایین به کار می رود.
  • جعبه های ایستاده که روی کف قرار می گیرند.
  • جعبه طبقه دار مدولار
  • باکس کف IP66دارای ظرفیت 4 ماژول در دو رنگ و دو درب متحرک و لولایی عرضه می شوند.
  • گرومت
  • جعبه های پاپ آپ
  • ستون و مینی ستون: از طریق کف و سقف کاذب عرضه می شود.
  • واحدهای رومیزی: ماژول های اداری راه کار ارگونومیک.
  • سیستم های دیوار و سقف
  • سینی کابل وایرمش
  • سینی های دو تایی
  • نصب در سقف
  • سینی کابل، ترانکینگ و نردبان

سیستم های ساختمان شرکت لگراند

  • سیستم هایی تحت نام تماس با بخش پرستاری: لگراند در بخش مراقبت های بهداشتی نیز خدمات متنوعی از جمله روشنایی اضطراری را ارائه کرده است.
  • مدیریت روشنایی: ارائه دو نوع سیستم روشنایی که از اتلاف نوری برق جلوگیری می کند. سوئیچ های حسگر، حسگرهای سیستم های BUS/SCS، راه کارهای Bus/KNX .
  • کابل کشی دارای ساختار: کانکتور LCS3 مسی RJ45/پچ پانل مس LCS3/پنل فیبر نوری LCS3/ سیستم سریع تعمیر LCS3 و لوازم جانبی.
  • راه حل های رک و مهار: واحد توزیع نیروی برق/سیستم سوئیت مدولار/ محفظه های راهرو سرد/ واحد کنترل اتاق.

بنر شرکت لگراندمنابع انرژی اضافی بدون وقفه (UPS)

  • سیستم های یو پی اس مدولار
  • سیستم های UPS معمولی Legrand
  • سیستم های یو پی اس معمولی Inform

لوله های پی وی سی شرکت

  • لوله پی وی سی و لوازم جانبی
  • لوله پی وی سی لگراند
  • لوله پی وی سی مگاپاور

محصولات شرکت لگراند در حوزه شبکه

ارائه کامل سیستم های کابل های مسی در دو نوع  UTP و F/UTP از خط کاملی از جک‌های RJ45، پچ‌کوردها، پچ پنل‌ها و لوازم جانبی نصب تشکیل شده‌اند. همچنین فیبرهای نوری نظیر Infinium ، Quantum، Ultra ،Core را عرضه می کند که در اتصالات پر تراکم شبکه کاربرد بسیار زیادی دارد. فرستنده و گیرنده ها، کابل های نوری فعال (AOC) و کابل های اتصال مستقیم (DAC) در ساخت برنامه های شبکه ایده آل هستند.

تجهیزات پشتیبانی شبکه از جمله رک های شبکه و سرور لگراند، محفظه های دیواری و تجهیزات در مسیرکابل ها به عنوان راه حل پشتیبانی فیزیکی و راه کارهایی برای مدیریت کابل کشی، علاوه بر ذخیره سازی عملکرد را بهینه می کنند. محصولات جدید شرکت لگراند در حوزه شبکه مانند رک های هوشمند PDU و فناوری فاز متناوب، قفسه ها و کابینت های لگراند و محصولات مدیریت کابل قدرت شرکت لگراند را در بازار جهانی نشان می دهد. با انعطاف پذیرترین، قابل اطمینان ترین و قابل تنظیم ترین سیستم ها توزیع جریان برق در مراکز داده توسط شرکت لگراند به بازار عرضه شده است.

شرکت لگراند با بیش از سی هزار مرجع از محصولات و راه کارهایی که برای فضاهای مختلف آماده کرده است، از مطرح ترین برندهای دنیا در زمینه تولید سوئیچ و کابل است. در حال حاضر نام شرکت لگراند درکنار سوکت ها و کانکتورهای الکتریکی با کیفیت بالا می درخشد. با بررسی راهنمای محصولات شرکت لگراند می توان گفت که برندی بی نقص در فناوری های شبکه و تجهیزات شبکه است.

سرور اچ پی چیست

19ژانویه

شرکت سرور اچ پی با استفاده از تجربه بی نظیر خود، نوع آوری های منحصر به فردی را در طراحی کامپیوترهای شخصی، دستگاه های محاسباتی، سرورهای استاندارد برای مشاغل کوچک تا متوسط را عرضه کرده است. هم چنین استوریج ها، تجهیزات شبکه، نرم افزارها، انواع چاپگرها، اسکنرها و محصولات متنوع دیگری را به بازار ارائه کرده است.

هزاران شرکت در سراسر جهان از جمله ایران، محصولات و فن آوری های اچ پی را بکار می گیرند. سرور اچ پی ایران به همراه شرکت سرور اچ پی سهم بسیار قابل توجه ای در رده سخت افزاری سرور در بازار شهرهای ایران کسب کرده است. نماینده سرور اچ پی در ایران سرورهای رک، سیستم های محاسباتی آپولو، سرورهای برجی، محفظه های مدولار، سرورهای تیغه ای را جهت توسعه عملکرد و افزایش کیفیت مشاغل کوچک و متوسط عرضه می کند. (خرید سرور اچ پی)

hp server

 

شرکت سرور اچ پی

شرکت HP (Hewlett Packard) طیف گسترده ای از محصولات فن آوری اطلاعات را به جهان ارائه کرده است. خدمات سخت افزاری و نرم افزاری را دراختیار صنایع کوچک، متوسط و بزرگ قرار می هد. شرکت سرور اچ پی با تاریخچه بسیار غنی، سهم مهمی در تکنولوژی سرورهای موجود در بازار را دارد. طیف گسترده ای از تجهیزات محاسباتی تا رایانه های شخصی و تجهیزات جانبی از موفقیت های شرکت سرور اچ پی تا پایان دهه 1980 بوده است. نوع آوری های مقرون به صرفه شرکت سرور اچ پی باعث راه اندازی کسب و کارها و رقابت در بازار تجهیزات شبکه شده است.

عمده تمرکز شرکت هیولت پاکارد که مستقر در ایالات متحده آمریکا است، عرضه سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری، خدمات و مشاوره فناوری اطلاعات می باشد سهم بازار سرورهای اچ پی بسیار قابل توجه و رقابت در تامین سخت افزارها باعث شده که نمایندگی های معتبر در بیشتر کشورهای آسیا از جمله سرور اچ پی ایران دایر شود. وجود شعبه های ارائه کننده محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در ایران گواه این حقیقت است.

سرور اچ پی با شرکتی تازه تاسیس در دبی شراکتی را آغاز کرده است تا بتواند محصولات خود را در خاورمیانه و ازجمله ایران بفروشد. پیرو تحریم جامع آمریکا علیه ایران شرکت مستقر در کالیفرنیا از ارسال محصولات خود به ایران جلوگیری کرد. علیرغم این تحریم شرکت سرور اچ پی سهم بزرگی در فروش محصولات خود در ایران دارد.

HPcompanyسرور اچ پی در ایران

وجود تحریم های صادراتی ایالات متحده آمریکا باعث شده است که واردات و تبادل محصولات شرکت سرور اچ پی در ایران با چالش هایی روبرو شود. با وجود تحریم های ایالات متحده آمریکا شرکت های ایرانی معتبری وجود دارند که محصولات اچ پی را تحت نام نمایندگی خرید سرور hp در ایران بر عهده شرکت شبکه ارغوان است. این شرکت ها با خدمات گسترده و ارائه طیف وسیعی از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری برند اچ پی رقابت در بازار تجهیزات شبکه را پر رونق تر و فعال تر کنند.

سهم بزرگ سرورها و چاپگرهای اچ پی از جمله قابل مشاهده ترین کالاهای آمریکایی است که از طریق قاچاقچیان و تراکنش های بین المللی اچ پی را قادر می سازد که تحریم های ایالات متحده را نادیده بگیرد. هرچند که در بیانیه ای شرکت هیولت پاکارد تاکید می کند که هرگز مستقیما محصولات خود را به ایران ارسال نکرده است و هیچ کارمند رسمی در ایران ندارد و سعی می کند که با توزیع کنندگان محصولات خود برخورد قانونی کند.

سخن آخر

شرکت سرور اچ پی در سایت رسمی خود اعلام کرده است که سیاستی منطبق با قوانین صادرات ایالات متحده دارد و محصولات را مستقیما به ایران نمی فروشد و هیچ نمایندگی در ایران ندارد. اقداماتی نیز در راستای ممنوعیت صریح فروش محصولات اچ پی در ایران اتخاذ کرده است. لذا شرکت های ایرانی معتبر نظیر فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان از جمله عرضه کننده سرور های برند هایی نظیر سرور اچ پی در ایران هستند. هم چنین شرکت های فعال در زمینه سرور اچ پی تهران، شرکت های عرضه کننده سرور اچ پی اصفهان و سرور اچ پی مشهد در زمینه فروش و پشتیبانی محصولات اچ پی فعالیت دارند.

منبع:

https://www.nytimes.com/2008/12/29/business/worldbusiness/29iht-hp.4.18984271.html

در این دنیایی که در حال حاضر در آن زندگی می کنیم و به سرعت هم در حال گذر است، وجود دستگاه های دیجیتالی نظیر موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و … می توانند به کارهای روزانه و کسب و کار ما سرعت ببخشند تا از این طریق بتوانیم کارهای خود را بهتر مدیریت کنیم و از وقت و زمان بیشتری برای انجام کارهای خود برخوردار شویم؛

 

اما همیشه اوضاع اینگونه نخواهد بود و گاهی هم پیش می آید که با کند شدن لپ تاپ و یا سایر ابزارهای دیجیتال، کارها به سرعت و مانند قبل پیش نمی رود تا جایی که در اجرای کوچکترین کارها مانند؛ باز کردن درایو، پوشه ها و یا سایر فایل های سبک نیز با مشکل کندی سرعت لپ تاپ مواجه هستیم.

دلایل کند شدن لپ تاپ چیست ؟

اکنون این سوال پیش می آید که دلایل کند شدن لپ تاپ چه می تواند باشد و چرا عملکرد لپ تاپ دیگر مانند سابق نیست؟

در جواب به این سوال می توان گفت که کند شدن لپ تاپ به عوامل زیادی می تواند بستگی داشته باشد. لپ تاپ ها مانند هر وسیله دیجیتالی دیگری با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت، رو به استهلاک رفته و در صورت استفاده نادرست، عمر قطعات آنها کمتر و در نتیجه عملکرد لپ تاپ کاهش پیدا می کند.

از طرفی گاهی ممکن است کند شدن لپ تاپ، ناشی از مشکلات فنی و یا سخت افزاری آن باشد، در نتیجه نیاز به تعمیر و یا ارتقا قطعات لپ تاپ را داشته باشیم همچنین گاهی ممکن است ناشی از مشکلات نرم افزاری باشد و به دلیل نفوذ ویروس به سیستم، سرعت لپ تاپ کاهش پیدا کرده باشد که در این صورت با ویروس کشی و یا تعویض سیستم عامل لپ تاپ می توان مشکل را رفع کرد.

در این مقاله قصد داریم بررسی کاملی بر روی علت کند شدن لپ تاپ داشته باشیم و راهکارهای سریعی برای بهبود سرعت و رفع کندی لپ تاپ ارائه دهیم؛ بنابراین اگر لپ تاپ شما هم از ابتدای راه اندازی تا اجرای برنامه ها، سرعت پایینی دارد، ادامه مقاله را دنبال بفرمایید.

معمولا رفع مشکلات نرم افزاری لپ تاپ کم هزینه تر از مشکلات سخت افزاری آن می باشد.

دلایل کند شدن لپ تاپ چیست؟

سرعت پایین لپ تاپ می تواند موضوع بسیار ناراحت کننده ای باشد، چرا که در انجام کارها و تحویل به موقع آنها با مشکل مواجه شده و مجبور می شویم زمان زیادی را با گذراندن در پای لپ تاپ از دست دهیم. از این رو شناخت عواملی که سرعت لپ تاپ را کاهش می دهد می تواند بسیار مؤثر و راهنمای ما در جهت رفع کندی لپ تاپ باشد.

به طور کلی علت کند شدن لپ تاپ همانطور که در بالا اشاره شد، از وجود مشکل در بخش سخت افزار و یا نرم افزار لپ تاپ می تواند ایجاد شود. در زیر، لیست موارد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ را مشاهده می نمایید.

مشکلات نرم افزاری که در اثر وجود نقص در سیستم عامل لپ تاپ، برنامه ها و عناصر مرتبط با آن رخ می دهد از جمله:

  • بروز نبودن نسخه سیستم عامل ویندوز/ مک/ لینوکس
  • اکتیو نبودن سیستم عامل
  • تعویض نکردن سیستم عامل لپ تاپ بعد از استفاده طولانی مدت از آن
  • نفوذ ویروس و یا بدافزارهای مخرب به سیستم
  • وجود فایل های غیر ضروری temp در درایو نصب سیستم عامل
  • عدم انجام عملیات دیفرگ defrag برای حذف گپ و فضاهای خالی هارد دیسک (HDD)
  • اجرای تعداد زیادی برنامه در پس زمینه سیستم عامل ویندوز یا مک یا لینوکس

 

مشکلات سخت افزاری که در اثر نقص در قطعات و یا مشخصات پایین سخت افزار لپ تاپ رخ می دهد از جمله:

  • جا به جا شدن قطعات لپ تاپ در اثر وارد شدن ضربه به آن
  • عدم فضای کافی هارد دیسک
  • حرارت بالای لپ تاپ به واسطه سیستم خنک کننده یا فن معیوب
  • حافظه داخلی یا رم (RAM) پایین
  • پردازنده مرکزی یا سی پی یو (CPU) پایین
  • کارت گرافیک پایین

در ادامه سعی داریم چندین راهکار سریع در رابطه با مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری که از دلایل کند شدن سرعت لپ تاپ هستند، ارائه دهیم.

دلایل نرم افزاری و سخت افزار کند شدن لپ تاپ
کند شدن لپ تاپ ناشی از مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزار

راهکارهای سریع مشکلات نرم افزاری کند شدن لپ تاپ

اگر علت کند شدن لپ تاپ شما از مشکلات نرم افزاری است، می توان با به حداقل رساندن این مشکلات در جهت رفع کندی لپ تاپ عمل کرده و تا حدود زیادی از کندی سرعت سیستم بکاهید. در زیر 5 راهکار نرم افزاری ساده و کاربردی جهت بهبود سرعت لپ تاپ شما بیان می کنیم.

  1. سیستم عامل و برنامه هایی که بر روی لپ تاپ شما نصب هستند و نیاز به بروزرسانی دارند را آپدیت کنید و یا اگر از زمان تعویض سیستم عامل ویندوز/ مک/ لینوکس شما، مدت زمان زیادی می گذرد بهتر است نسبت به تعویض سیستم عامل اقدام نمایید تا فایل های غیر ضروری که بر روی سیستم شما ایجاد شده است و یا بدافزارهایی که با آنتی ویروس به طور کامل حذف نشدند، از بین بروند.
  2. از برنامه های متناسب با سیستم عامل خود برای پاکسازی فایل های غیر ضروری و کش های سیستم و مرورگرها که حجم بالای آنها، بر روی سرعت سیستم تأثیر می گذارد استفاده نمایید. فایل های temp هم که در درایو نصب سیستم عامل شما قرار دارند از دسته فایل های موقتی و غیر ضروری هستند که بهتر است در یک تقویم دوره ای به عنوان مثال هر دو یا سه ماه آنها را حذف نمایید.
  3. اگر سیستم عامل یا برنامه ای اکتیو نیست حتما اقدام به فعالسازی آن نمایید تا بتوانید از عملکردهای کامل سیستم عامل و برنامه ها استفاده کنید.
  4. اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما از یک آنتی ویروس قوی استفاده می کند تا با اسکن سیستم و یا فایل های شما، از ورود ویروس ها و سایر بدافزارها به لپ تاپ جلوگیری کند و مانع بروز مشکلات جدی در سیستم شما شود.
  5. حتما برنامه های پس زمینه را بررسی و کنترل نمایید تا از اجرای برنامه های غیر ضروری در زمان راه اندازی و بوت سیستم عامل، جلوگیری به عمل آید.
  6. اگر از هارد دیسک معمولی استفاده می نمایید، حتما نسبت به دیفرگ درایوها جهت از بین بردن فضای خالی یا گپ هارد دیسک اقدام کنید تا فضای هارد مرتب و سرعت لپ تاپ افزایش پیدا کند.

راهکارهای ذکر شده مربوط به بخش نرم افزاری سیستم هستند و هر شخص در صورتی که آشنایی کافی با محیط سیستم عامل ویندوز/ مک/ لینوکس داشته باشد به راحتی می تواند مشکلات نرم افزاری لپ تاپ خود را برطرف کرده و سرعت عملکرد آن را افزایش دهد.

دلایل نرم افزاری کند شدن لپ تاپ
دلایل کند شدن لپ تاپ مشکلات نرم افزاری

رفع مشکلات نرم افزاری بسیار راحت تر و کم هزینه تر از رفع مشکلات سخت افزاری است

راهکارهای سریع مشکلات سخت افزاری کند شدن لپ تاپ

رفع مشکلات نرم افزاری بسیار راحت تر و کم هزینه تر از رفع مشکلات سخت افزاری است، به طوری که مشکلات نرم افزاری می تواند با رعایت دستورالعمل های مشخص توسط مالک لپ تاپ در کمترین زمان انجام شود در صورتی که برای رفع مشکلات سخت افزاری، نیاز به متخصصان و تعمیرکاران لپ تاپ و صرف زمان و هزینه بیشتر می باشد؛ بنابراین اگر هر یک از موارد زیر برای شما به وجود آمد، حتما از کارشناسان متخصص کمک بگیرید تا مشکلات جدی تر برای لپ تاپ شما به وجود نیاید.

  1. اگر علت کند شدن لپ تاپ شما، از ضربه ای است که به آن وارد شده و یا وجود نقصی در هر یک از قطعات سخت افزاری مانند هارد، سیستم خنک کننده یا فن لپ تاپ باشد، می توانید به متخصصان تعمیرات لپ تاپ، مراجعه نمایید تا کارشناس مربوطه پس از بررسی لپ تاپ شما، به مشکلات آن پی برده و اقدامات لازم در جهت رفع کندی لپ تاپ شما انجام دهد.
  2. اگر برای برنامه ها و فایل های خود، فضای هارد دیسک کافی ندارید، می توانید از یک هارد اکسترنال برای ذخیره برخی فایل های حجیم خود استفاده کنید تا فضای کافی برای هارد لپ تاپ شما آزاد شود و سرعت لپ تاپ افزایش یابد. همچنین می توانید هارد خود را ارتقا دهید و از هارد با ظرفیت بالاتر و یا هاردهای SSD که سرعت بالایی دارند، استفاده نمایید.
  3. و در نهایت اگر لپ تاپ شما از مشخصات سخت افزاری پایینی برخوردار است به عنوان مثال: اگر حافظه رم شما جوابگوی اجرای همزمان چندین برنامه نیست و یا سی پی یو سیستم شما در پردازش و اجرای برنامه ها به کندی عمل کرده و نیاز شما را برآورده نمی کند، در این صورت می توانید قطعاتی که نیاز به ارتقا دارند را با مراجعه به تکنسین تعمیر لپ تاپ، تعویض نمایید و به این صورت، قدرت سیستم خود را افزایش دهید.

البته باید به این نکته توجه داشت که ارتقا سخت افزاری لپ تاپ با توجه به نوع لپ تاپ متفاوت است و در بعضی لپ تاپ ها ممکن است اسلات خالی برای افزایش رم و یا ارتقا سی پی یو و کارت گرافیک وجود نداشته باشد. پیشنهاد مطالعه مقاله ( همه چیز در مورد ارتقا لپ تاپ )

دلایل سخت افزاری کند شدن لپ تاپ
دلایل کند شدن لپ تاپ مشکلات سخت افزاری

به پایان مقاله رسیدیم. امیدوارم با دلایل کند شدن لپ تاپ به خوبی آشنا شده باشید. در اینجا سعی شد توضیحات کاملی در رابطه با عوامل و علت کند شدن لپ تاپ اشاره کرد و بصورت خلاصه به راهکارهای جهت رفع این مشکل بپردازیم. 

منبع: مجله شبکه ارغوان (https://arghavannet.com/blog/)

اگر لپ تاپ شما برای انجام کارهای مورد نظرتان از جمله کارهای گرافیکی، برنامه نویسی، بازی و سرگرمی و هر کار دیگری که نیاز به نصب نرم افزارهای سنگین و تخصصی دارد، از سخت افزار پایینی برخوردار است و سرعت لپ تاپ شما به هنگام اجرای این برنامه ها، کند شده است به طوری که جوابگوی نیازهای شما نیست، پیشنهاد ما به شما ارتقا لپ تاپ می باشد.

ارتقای لپ تاپ، زمانی که شما بودجه کافی برای خرید لپ تاپ نو را ندارید، بهترین گزینه است تا با پرداخت هزینه کمتری، قدرت لپ تاپ خود را افزایش داده و با مشکل کند شدن لپ تاپ مواجه نشوید.

بنابراین اگر لپ تاپ شما قدیمی است یا زمان راه اندازی و بوت هر کدام از سیستم عامل های ویندوز، مک یا لینوکس طولانی شده است، فضای کافی برای ذخیره فایل های خود ندارید، در اجرای همزمان چندین برنامه با مشکل مواجه هستید و برنامه های شما به کندی اجرا می شود و یا باتری لپ تاپ به درستی کار نمی کند و عملکرد ضعیفی دارد، به این معنی است که قدرت لپ تاپ شما کاهش یافته است و باید راه چاره ای بیندیشید تا لپ تاپ شما از کار نیفتد.

به طور کلی ارتقا سخت افزار لپ تاپ می تواند در جهت رفع این مشکلات، یک روش مناسب و مقرون به صرفه برای بهبود و افزایش سرعت و عملکرد لپ تاپ شما باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم ارتقا سخت افزارهای لپ تاپ و اینکه چه قطعاتی از لپ تاپ می توانند ارتقا داده شوند و دیگر مفاهیم مرتبط با آن آشنا کنیم. پس ادامه مطلب را دنبال بفرمایید.

آیا ارتقا لپ تاپ برای همه لپ تاپ ها امکان پذیر است؟

اولین نکته ای که در ارتقای لپ تاپ اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد، این است که آیا سخت افزار لپ تاپ شما قابلیت تعویض و ارتقا دارد یا خیر؟

ارتقا سخت افزار لپ تاپ با توجه به برند و نوع لپ تاپ می تواند متفاوت باشد. برای اینکه بتوان تشخیص داد که چه لپ تاپ هایی را می توان ارتقا داد، ساده ترین راه از طریق جستجو در گوگل و پیدا کردن مدل لپ تاپ و در نهایت قطعات قابل ارتقای آن می باشد.

همچنین از طریق سایت https://www.crucial.com/upgrades و با انتخاب برند تولید کننده لپ تاپ و مدل آن می توانید به لیست قطعات قابل ارتقا برای لپ تاپ خود دست پیدا کنید.

معمولاً احتمال وجود قطعات قابل تعویض برای اکثر لپ تاپ های قدیمی وجود دارد اما این احتمال برای لپ تاپ های جدید مانند مدل های سرفیس و اپل کمتر است چرا که محفظه زیرین این لپ تاپ ها به سختی باز می شود و یا قطعات سخت افزار این لپ تاپ ها معمولاً در جای خود، چسبیده و لحیم کاری شده اند؛ در نتیجه ارتقا لپ تاپ برای این قطعات دشوارتر و نیاز به متخصصان خبره و ابزارهای ویژه دارد و چه بسا با هزینه ای که می شود و آسیبی که در اثر جداسازی قطعات از برد آن به لپ تاپ وارد می شود، خرید یک لپ تاپ دیگر به صرفه تر باشد.

ارتقای قطعات لپ تاپ شرکت های تولید کننده لپ تاپ
ارتقای لپ تاپ برندهای تولید کننده لپ تاپ

چه قطعاتی برای ارتقای لپ تاپ قابل تعویض هستند؟

به طور کلی سه قطعه سخت افزاری اصلی وجود دارد که در لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند:

حافظه رم (RAM)

رم یا حافظه دسترسی تصادفی (Random Access Memory)، نوعی حافظه موقت برای ذخیره سازی و مدیریت داده ها است. اگر لپ تاپ شما به هنگام اجرای همزمان چندین برنامه و یا چندین صفحه وب در مرورگر با مشکل کندی لپ تاپ مواجه است و اطمینان دارید که لپ تاپ شما مشکلات نرم افزاری نظیر آپدیت نبودن سیستم عامل، نفوذ ویروس به سیستم و … ندارد، می توانید با ارتقای لپ تاپ و رم خود، مشکل را رفع نمایید.

در صورتی که لپ تاپ شما دارای یک یا دو اسلات خالی RAM باشد، می توانید رم آن را با توجه به مدل لپ تاپ خود ارتقا داده و بدین طریق فشار وارده بر پردازنده را کاهش و سبب افزایش سرعت پردازش لپ تاپ شوید.

اگر از لپ تاپ خود برای کارهای روزمره سبک مانند چک کردن ایمیل، تایپ کردن، استفاده از مجموعه برنامه های آفیس مانند word یا پاورپوینت، وبگردی و … استفاده می نمایید و لپ تاپ شما دارای 2 گیگابایت یا کمتر رم است، ارتقای رم به 4 گیگابایت می تواند مناسب باشد.

اگر لپ تاپ شما 4 گیگابایت رم داشته باشد و بخواهید از آن برای کارهای گرافیکی سنگین، بازی و سرگرمی و … استفاده نمایید، ارتقای رم به 8 گیگابایت ایده آل می باشد.

ارتقا لپ تاپ قدیمی شما به رم بالای 8 گیگابایت، ممکن نیست چرا که هر برنامه ای که به رم بالایی نیاز داشته باشد، به پردازنده یا CPU و کارت گرافیک بالاتری هم نیاز دارد و شما نمی توانید نسبت به تعویض سی پی یو لپ تاپ و یا تعویض کارت گرافیک لپ تاپ خود اقدام نمایید. زیرا تنها تعداد معدودی از لپ تاپ های گران قیمت هستند که پردازنده و کارت گرافیک قابل تعویض دارند و یافتن آنها دشوار است.

نصب و ارتقای رم لپ تاپ

ارتقای لپ تاپ RAM

فضای ذخیره سازی هارد دیسک

اگر از یک هارد معمولی دیسک سخت یا HDD استفاده می نمایید، معمولاً ساده ترین راه برای بالا بردن سرعت و یا بهبود عملکرد لپ تاپ، جایگزینی هارد دیسک با SSD یا دیسک حالت جامد می باشد که بسیار سریعتر است.

هاردهای SSD در انواع مختلفی وجود دارند و هر چه فضای ذخیره سازی آنها بالاتر باشد، لپ تاپ سریعتر کار می کند؛ بنابراین اگر از قبل بر روی لپ تاپ شما هارد SSD قرار دارد، باز هم راهی برای بهبود بیشتر عملکرد لپ تاپ شما وجود دارد و آن استفاده از مدل های بهتر و با ظرفیت بالاتر SSD می باشد.

قبل از ارتقا لپ تاپ و تعویض هارد لپ تاپ خود، حتما از درایوهای آن نسخه پشتیبان تهیه نمایید تا اگر مشکلی پیش آمد یا هارد خود را با یک هارد SSD تعویض کردید بتوانید به راحتی و در کمترین زمان سیستم عامل، برنامه ها و سایر فایل های خود را بازیابی کنید.

باتری

هر چقدر که از زمان استفاده لپ تاپ شما می گذرد، باتری لپ تاپ هم فرسوده شده و دیگر عملکرد قبل را ندارد.

تعویض باتری لپ تاپ می تواند به افزایش مدت زمان نگهداری شارژ کمک نماید.

ارتقای لپ تاپ های قدیمی که باتری قابل جا به جایی دارند، بسیار راحت و با آزاد کردن دکمه قفل محفظه باتری، تعویض انجام می شود اما بسیاری از لپ تاپ های مدرن برای این منظور طراحی نشده اند. برای بعضی از آنها باید با زور و یا برش دادن محفظه به باتری دسترسی پیدا کنیم و در بعضی دیگر، باتری ها به هیچ وجه قابل تعویض نیستند و ممکن است باتری در پشت قسمت های دیگر و یا لحیم شده باشد.

سایر قطعات سخت افزاری از جمله واحد پردازنده مرکزی (CPU)، واحد پردازش گرافیک (GPU) به دلیل اینکه بر روی مادربرد لحیم شده اند، قابل تعویض و ارتقا نیستند. پس در زمان خرید لپ تاپ به مسئله ارتقا لپ تاپ توجه داشته باشید تا بتوانید لپ تاپ مناسب فعالیت های خود را تهیه نمایید.

 

نحوه ارتقا مادربرد لپ تاپ
ارتقا سخت افزار لپ تاپ مادربرد

ارتقا لپ تاپ با تعویض سایر قطعات

اگر از عملکرد برخی دیگر از قطعات لپ تاپ خود از جمله مانیتور، کیبورد، دی وی دی رایتر و یا فن لپ تاپ، رضایت ندارید و این قطعات در اثر استفاده نادرست و یا ضربه آسیب دیده اند، می توانید با توجه به شرایط زیر، آنها را نیز تعویض نمایید.

تعویض مانیتور لپ تاپ در صورت خط و خش های عمیق بر روی LCD لپ تاپ و یا شکستگی آن، به طوری که دید شما را مختل کرده است می تواند از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کند و نگذارد آسیبی به برد مانیتور وارد شود.

اگر کیبورد لپ تاپ شما در اثر ریختن مایعات بر روی آن و سوختن برد آن و یا کار نکردن برخی دکمه های آن معیوب شده است، تعویض کیبورد لپ تاپ خود را در اولویت قرار دهید.

مشکلاتی مانند باز نشدن دی وی دی رایتر، گیر کردن آن و یا رایت نکردن از نشانه های بارز تعویض دی وی دی رایتر لپ تاپ می باشد.

سیستم خنک کننده و یا فن لپ تاپ نقش مؤثری در رفع کندی لپ تاپ دارد زیرا از گرم شدن لپ تاپ و قطعات آن جلوگیری کرده و دمای آنها را متعادل می سازد تا عملکردشان مختل نشود؛ بنابراین اگر فن به درستی کار نمی کند می توانید نسبت به تعویض فن لپ تاپ اقدام نمایید.

به پایان این مقاله رسیدیم. جدا از فوایدی که در ارتقا سخت افزار لپ تاپ به آنها اشاره شد، باید به مواردی هم توجه داشت از جمله اینکه گارانتی لپ تاپ در صورت ارتقا لپ تاپ، باطل می شود، تمامی قطعات به خصوص در لپ تاپ های مدرن قابلیت ارتقا ندارند و گاهی اوقات ارتقا یک قطعه ممکن است به لپ تاپ شما آسیب بزند. بنابراین قبل از خرید به این موارد توجه داشته باشید و یا در صورت ارتقا سخت افزاری از یک کارشناس خدمات لپ تاپ کمک بگیرید.

منبع: مجله شبکه ارغوان (https://arghavannet.com/blog/)

هنگ کردن لپ تاپ، اتفاقی است که شاید بارها برای همه افراد در حین انجام کارهایی نظیر ویرایش فایل ها، وبگردی، بازی و سرگرمی و… رخ داده است و افراد، نا امید از اینکه تمام کاری که انجام داده اند بیهوده بوده و ادامه کارشان با وقفه طولانی همراه خواهد بود.

تفاوتی نمی کند لپ تاپ شما از چه برندی باشد، در صورتی که از لپ تاپ خود به درستی استفاده نکنید به عنوان مثال اگر سیستم عامل شما آپدیت نباشد و یا سیستم ویروسی شده باشد، هارد دیسک فضای کافی برای ذخیره داده ها نداشته باشد و سایر عوامل مشابه، باعث می شود لپ تاپ شما هنگ کرده و از کار بیفتد.

به طور کلی، هنگامی که لپ تاپ هنگ می کند، تمام عملیات بر روی آن متوقف می شود و هیچ حرکتی نمی توان انجام داد. حتی موس و یا دکمه های کیبورد هم از کار می افتند و به عبارتی لپ تاپ همانند یخ، فریز می شود. علت هنگ کردن لپ تاپ می تواند از نرم افزار و یا سخت افزار آن باشد. 

در واقع هنگ کردن این پیغام را به کاربر منتقل می کند که باید سیستم خود را بررسی و در جهت رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ اقدام نماید.

اما اینکه چه دلایلی وجود دارد که باعث می شود لپ تاپ هنگ کند و یا اگر لپ تاپ هنگ کرد، چه اقداماتی باید انجام شود، در ادامه مقاله به طور کامل به آنها پرداخته می شود. پس ادامه مطلب را دنبال بفرمایید.

هنگ کردن لپ تاپ یا فریز شدن
هنگ کردن لپ تاپ

علت هنگ کردن لپ تاپ و ارائه راهکارها

هنگ کردن یکی از غافلگیر کننده ترین مسائل رایانه و لپ تاپ است که به صورت ناگهانی رخ داده و باعث ناراحتی کاربر می شود خصوصاً اگر این اتفاق در زمان نامناسبی بیفتد.

چندین علت وجود دارد که باعث عملکرد ضعیف لپ تاپ در هنگام استفاده از نرم افزارهای مختلف و در نهایت هنگ شدن سیستم می شود که متداول ترین آنها مربوط به مشکلات سخت افزاری است، اینکه قطعه ای بر اثر بیش از حد گرم و داغ شدن لپ تاپ و یا انباشته شدن گرد و غبار بر روی آن به درستی کار نکند و یا عملکرد مناسبی نداشته باشد.

در ادامه به طور کامل به توضیح دلایل هنگ شدن سیستم می پردازیم.

عملکرد ضعیف RAM و CPU

در صورتی که از برنامه های سنگین مانند نرم افزار ویرایش ویدئو و یا نرم افزارهای رندرگیری سه بعدی، به صورت همزمان با سایر نرم افزارهای دیگر استفاده می نمایید، احتمال هنگ کردن سیستم شما زیاد است.

برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ، بهتر است همزمان از برنامه هایی که نیاز به رم و قدرت پردازش بالایی دارند استفاده نکنید و یا RAM لپ تاپ خود را ارتقا دهید تا در اجرای برنامه های سنگین، فضای کافی رم وجود داشته باشد و فشاری به سی پی یو وارد نشود.

در صورتی که شک دارید حافظه رم شما خراب است یا نهّ، می توانید از منوی Start سیستم خود، ابزار Windows Memory Diagnostics را جستجو و باز نمایید. این ابزار با ریستارت و راه اندازی مجدد لپ تاپ، مشکلات حافظه رم را پیدا کرده و به شما اطلاع می دهد.

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ با Windows Memory Diagnostics
علت هنگ کردن لپ تاپ Windows Memory Diagnostics

همچنین از طریق پنجره Task Manager تب Performance می توانید میزان منابع CPU و RAM را که در حال حاضر از آن استفاده می کنید، مشاهده نمایید. اگر فضای رم کافی ندارید، در صورت امکان و وجود اسلات خالی آن را ارتقا دهید.

فضای کم هارد دیسک

همیشه سعی کنید فضای هارد دیسک خود را بررسی و مدیریت کنید تا فضای کافی برای ذخیره فایل ها داشته باشید. اگر فضای هارد دیسک شما کمتر از 500 مگابایت است، برای هنگ نشدن سیستم، می توانید از یک هارد اکسترنال و یا برنامه های CCleaner متناسب با نوع سیستم عامل خود، برای حذف فایل های موقت و غیر ضروری لپ تاپ استفاده نمایید. همچنین با دیفرگ کردن درایوهای سیستم می توان به حذف گپ ها و فضاهای خالی هارد دیسک کمک کرد.

از طرفی به سلامت هارد HDD و یا SSD هم بایستی توجه شود. خرابی هارد دیسک منجر به قفل و هنگ شدن سیستم می شود. برای چک کردن وضعیت سلامت هارد می توانید از نرم افزارهای CrystalDiskInfo برای ویندوز و یا DriveDx برای مک او اس استفاده نمایید. این ابزارها اگر غیر از عبارت OK و یا عدد 100% نشان دهند یعنی هارد دیسک شما مشکل دارد.

گرم شدن بیش از حد لپ تاپ

در صورتی که به صورت همزمان از چندین برنامه استفاده می نمایید و یا عملکرد سیستم خنک کننده و فن لپ تاپ ضعیف شده است و کار نمی کند، لپ تاپ و CPU بیش از حد گرم شده و از این طریق فشار بیشتری بر روی سی پی یو لپ تاپ وارد می شود که می تواند علت هنگ کردن لپ تاپ باشد.

برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سیستم، ضمن بررسی، تعمیر و یا تعویض فن لپ تاپ، سعی کنید لپ تاپ را از سطح میز کار خود، بالاتر و بر روی جسمی مثل کتاب قرار دهید تا گرما به راحتی بتواند از صفحه زیرین لپ تاپ پراکنده شود.

لپ تاپ تمیز باشد و گرد و غبار زیادی بر روی قطعات آن نباشد چرا که این عامل سبب گرم شدن بیشتر لپ تاپ می شود.

همچنین محیطی که در آن از لپ تاپ استفاده می نمایید، از تهویه مناسب برخوردار باشد و در نهایت هرگز دریچه های حرارتی لپ تاپ را نپوشانید تا سیستم کاهش دمای سیستم با مشکل مواجه نشود.

شما همچنین می توانید با نصب یک نرم افزار مانند Core Temp دمای لپ تاپ خود را چک کنید. اگر دما بالای 90 درجه سانتی گراد باشد، نشان دهنده این است که لپ تاپ بیش از اندازه داغ شده است.

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ Core Temp
رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ Core Temp

بروز نبودن نسخه سیستم عامل

در صورتی که سیستم عامل ویندوز/ مک/ لینوکس شما آپدیت نباشد، از نظر امنیتی، لپ تاپ شما ضعیف شده و راه را برای ورود ویروس ها و بدافزارها باز می کند. ویروس ها، علت هنگ کردن لپ تاپ در ویندوز 10 و یا سایر سیستم عامل ها هستند که عملکرد سیستم شما را مختل می کنند؛ بنابراین همیشه مطمئن شوید که نسخه سیستم عامل شما بروز است و یک آنتی ویروس قوی برای محافظت از سیستم شما و شناسایی ویروس و بدافزارها بر روی آن نصب است.

مشکل درایور

یکی دیگر از دلایل هنگ شدن لپ تاپ، خرابی و یا آپدیت نبودن درایورهای کارت گرافیک، شبکه، بلوتوث، درگاه USB، ویدئو، صدا و … در سیستم می باشد که با استفاده از Windows Device Manager می توانید مشکلات آن را بررسی و نسبت به دانلود و بروزرسانی درایورها از طریق وب سایت سازنده برند لپ تاپ خود اقدام کنید.

اقدامات لازم پس از هنگ کردن لپ تاپ

پس از بررسی علت هنگ کردن لپ تاپ، به این مسئله می رسیم که اگر لپ تاپ هنگ کرد چه اقدامات سریع و ضروری برای رفع آن می توان انجام داد؟

  • در صورتی که لپ تاپ شما هنگ کرد، قبل از هر کاری، ابتدا چند دقیقه کوتاه صبر کنید تا لپ تاپ به طور خودکار از حالت هنگ خارج شود. زیرا ممکن است علت هنگ لپ تاپ از پردازش یک کار سنگین و زمانبر رخ داده باشد و پس از اتمام پردازش به حالت قبل برگردد. اگر بعد از چند دقیقه اتفاقی نیفتاد به بررسی سایر علل و رفع مشکلات آن، بپردازید.
  • موس را حرکت دهید اگر نشانگر موس بی حرکت بود و اطمینان دارید که عامل بی حرکتی آن از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری مانند خرابی موس یا پورت USB، تمام شدن شارژ باتری موس های بی سیم و شناسایی نشدن درگاه USB توسط سیستم عامل نبوده، یعنی سیستم، هنگ کرده و می بایست لپ تاپ را خاموش و مجدد راه اندازی کنید.
  • دکمه Caps Lock کیبورد را فشار دهید، اگر چراغ سبز رنگ آن بر روی صفحه کلید، روشن نشد، لپ تاپ را دوباره راه اندازی نمایید در غیر اینصورت اگر چراغ Caps Lock روشن شد اما عملیاتی بر روی سیستم انجام نمی شد یعنی مشکل نرم افزاری رخ داده که با Windows Task Manager (فشردن همزمان دکمه های Ctrl + Alt + Del) می توانید مشکل را رفع نمایید.

به این صورت که پس از باز شدن پنجره task manager، لیستی از برنامه های در حال اجرا را می بینید. از این لیست، برنامه ای که پاسخ نمی دهد را انتخاب و بر روی End Task کلیک می کنید.

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ در Task Manager
هنگ کردن لپ تاپ Task Manager
  • در صورتی که لپ تاپ هنگ بود و task manager عمل نکرد، لپ تاپ را با 10 ثانیه نگه داشتن دکمه پاور آن، خاموش کرده و 30 ثانیه بعد، مجدد سیستم را راه اندازی نمایید.

 

به عنوان نکته پایانی بهتر است ویژگی ذخیره خودکار برای نرم افزارهایی که این قابلیت را دارند فعال نمایید تا در صورت بروز مشکل و یا هنگ شدن لپ تاپ بتوانید به راحتی به پرونده های قابل بازیابی خود دسترسی پیدا کنید.

به پایان مقاله رسیدیم. همیشه به یاد داشته باشید که برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ و یا هر مشکل سخت افزاری دیگری به یک تکنسین تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمایید تا با دانش فنی خود، مشکلات لپ تاپ شما را حل نماید.

منبع:

  1. https://www.ccleaner.com/knowledge/what-should-i-do-when-my-computer-keeps-freezing
  2. https://www.computerhope.com/issues/ch000690.htm
  3. https://www.pcmag.com/how-to/what-to-do-if-your-laptop-freezes
  4. مجله شبکه ارغوان

 

امروزه گوشی تلفن همراه یک وسیله ضروری هر فرد می باشد. افراد جامعه امروزی برای انجام بسیاری از کارهای روزانه خود به گوشی های هوشند نیاز دارند. با پیشرفت تکنولوژی و ضهور گوشی های هوشمند رقابت کمپانی های مختلف سازنده گوشی موبایل مثل اپل، سامسونگ، شیائومی و… همواره سعی در بهبود هر چه بیشتر تکنولوژی محصولات خود هستند. گوشی های هوشمند با توجه به این که قادر به انجام بسیاری از کار ها هستند، مشکلات زیادی نیز خواهند داشت که می توان به هنگ کردن گوشی ها اشاره کرد.

در مقاله قصد داریم به هنگ کردن گوشی سامسونگ، هنگ کردن گوشی شیائومی و … بپردازیم و همچنین راه حل های پیشنهادی جهت عدم هنگ کردن آن ها، چگونگی خاموشی کردن گوشی های هنگ کرده، راه اندازی مجدد آن و …. را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

هنگ کردن گوشی های اندروید

همان طور که گفته شد یکی از مشکلات گوشی های اندروید مانند گوشی های سامسونگ و شیائومی، هنگ کردن آن ها می باشد. یکی از مدل های گوشی تلفن هوشمند تولید شده توسط برند سامسونگ، گوشی a21s می باشد. یکی از مشکلاتی که توسط کاربران گوشی های هوشمند a21s  بیان شده است، هنگ کردن آن ها می باشد. سوالات زیادی در مورد هنگ کردن گوشی اندروید توسط کاربران پرسیده می شود. به عنوان مثال چکار کنیم که گوشی هنگ نکند ؟ چگونه گوشی هنگ کرده را خاموش کنیم ؟ چگونه گوشی هنگ کرده خود را دوباره به کار بیاندازیم ؟ و …. که در ادامه به هر کدام از آن ها پاسخ داده ایم.

گوشی هوشمند هنگ کرده
گوشی های هوشمند و هنگ کردن

چکار کنیم گوشی هنگ نکند ؟

یکی از سوال هایی که توسط کاربران گوشی های اندروید پرسیده می شود این است که چگونه می توانیم مانع از هنگ کردن گوشی های اندروید شویم ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت روش ها و یا دستورالعمل های پیشنهادی زیادی وجود دارد که می توان به حذف اپلیکیشن ها و یا برنامه های سنگین و غیر ضروری، حذف اپلیکیشن های بلا استفاده از بکگراند گوشی، خالی کردن حافظه Cache گوشی، دانلود و نصب اپلیکیشن Google Play Store، دانلود و نصب آنتی ویروس های معتبر از Play Store ، ذخیره اپلیکیشن ها در حافظه داخلی گوشی، آپدیت کردن گوشی و برنامه های مورد نظر و …. اشاره کرد.

یکی از روش های موثر در جلوگیری از هنگ کردن گوشی ها، حذف برنامه ها و یا اپلیکیشن های سنگین و غیر ضروری می باشد.

حذف برنامه ها و یا اپلیکیشن های سنگین و غیر ضروری

یکی از روش های موثر در جلوگیری از هنگ کردن گوشی ها، حذف برنامه ها و یا اپلیکیشن های سنگین و غیر ضروری می باشد. در حقیقت نصب برنامه های سنگین باعث اشغال حافظه می شود، در نتیجه پاک کردن برنامه های بلا استفاده و غیر ضروری باعث آزاد شدن حافظه می شود. به کارکرد بهتر RAM کمک می کند در نتیجه مشکل هنگ کردن را تا حدی برطرف می کند.

برای انجام این کار ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی بروید و گزینه ای تحت عنوان Application Manager و یا  Apps را انتخاب کنید. برنامه و یا اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه Uninstall را لمس کنید. لازم به ذکر است که روش دیگری جهت حذف برنامه ها و یا اپلیکیشن های سنگین وجود دارد. در این روش کافی است به صورت مستقیم برنامه های مورد نظر را از Home Screen  و یا  Google Play Store حذف کنید.

گوشی هوشمند بر روی آرم هنگ کرده است
گوشی های هوشمند و هنگ کردن

چگونه گوشی هنگ کرده را خاموش کنیم؟

یکی دیگر از سوال هایی که در مورد هنگ کردن گوشی شیائومی پرسیده می شود این است که چگونه می توان گوشی هنگ کرده را خاموش کرد؟ برای خاموش کردن گوشی های هنگ کرده باید نکات کلیدی مختلفی را مد نظر قرار داد. به عنوان مثال قبل از خاموش کردن گوشی مطمئن شوید که گوشی مورد نظر شارژ داشته باشد، سپس به نوع گوشی توجه کنید. اگر گوشی تلفن مورد نظر شما از شارژ کافی برخوردار نباشد بعد از خاموش شدن ممکن است روشن نشود، در نتیجه راه اندازی مجدد آن زمان بر خواهد بود.

توجه کنید که یکی از راه های موثر در خاموش کردن گوشی های هنگ کرده، خارج کردن باتری آن ها می باشد. در واقع ممکن است گوشی مورد نظر باتری آن به راحتی جدا شود، در نتیجه اولین روش برای خاموش کردن آن، خارج کردن باتری خواهد بود. بعد از این که باتری را خارج کردید چند لحظه صبر کنید و باتری را در محل مورد نظر قرار دهید و برای روشن کردن گوشی اقدام کنید. اما در گوشی های نسل جدید به راحتی نمی توان باتری را از گوشی جدا کرد در نتیجه می توان از کلید پاور استفاده کرد.

در اغلب گوشی های نسل جدید برای خاموش کردن آن ها باید کلید پاور را برای مدت طولانی نگهدارید تا گوشی خاموش شود. ناگفته نماند که در برخی دیگر از گوشی ها برای خاموش کردن آن ها باید کلید پاور را  با یکی از کلید های افزایش صدا و یا کاهش صدا فشار دهید. فشار دادن این دو کلید با هم و برای مدت نسبتا طولانی از دیگر روش های خاموش کردن گوشی های هنگ کرده می باشد.

گوشی هنگ کرده در دست مخاطب
گوشی های هوشمند و هنگ کردن

چگونه گوشی هنگ کرده خود را دوباره به کار بیندازیم؟

اغلب کاربران در مورد هنگ کردن گوشی های سامسونگ سوال می کنند. یکی از سوال هایی که ذهن آن ها را درگیر است این است که چگونه گوشی های هنگ کرده را دوباره به کار بیندازیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بهتر است مطابق با مرحله های زیر اقدام کنید.

  1. در مرحله اول، به میزان شارژ باتری گوشی تلفن مورد نظر توجه کنید. در صورتی که گوشی تلفن همراه از شارژ کافی برخوردار نیست آن را به شارژر متصل کنید و بعد از مدتی گوشی را از شارژر جدا کنید و سپس برای انجام مراحل زیر اقدام کنید.
  2. حال به مدل گوشی خود توجه کنید اگر به راحتی می توان باتری را از گوشی خارج کرد، برای خارج کردن آن اقدام کنید. بعد از این که باتری را از گوشی خارج کردید برای چند لحظه صبر کنید، سپس باتری را در محل مورد نظر قرار دهید و کلید پاور را جهت روشن شدن گوشی فشار دهید..
  3. در برخی از گوشی ها امکان خارج کردن باتری وجود ندارد کلید پاور را برای مدت طولانی نگه دارید تا گوشی خاموش شود. در برخی از گوشی ها باید کلید پاور را با کلید افزایش صدا و یا کاهش صدا با هم فشار دهید. بعد از خاموش شدن گوشی بعد از گذشت چند دقیقه از کلید پاور جهت روشن کردن آن استفاده کنید.
  4. بعد از این که گوشی هنگ کرده را خاموش و سپس روشن کردید برنامه ها و یا اپلیکیشن های سنگین را از روی گوشی پاک کنید. برنامه های بلا استفاده را از یک راند گوشی حذف کنید. برای آپدیت برنامه ها و گوشی اقدام کنید و…

منبع: مجله شبکه ارغوان

خاموش شدن گوشی؛ امروز استفاده از تلفن همراه دیگر همچون سابق فقط برای تماس های صوتی نیست و کاربرد های فرآوانی دارد. گوشی های هوشمند با بهره گیری از تکنولوژی های جدید باید صرف جویی در وقت و هزینه افراد شده تا بتوانند بیشتر کارهای روزمره خود را با آن به آسانی و در زمان کمتری انجام دهند. کارهایی مثل پرداخت قبوض، انتقال پول، خرید مایحتاج زندگی و… همگی با ضهور تکنولوژی گوشی های هوشمند بسیار ساده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

همانطور که قبلا گفته شد گوشی های هوشمند کاربردی فراتر از برقرار کردن تماس های صوتی را برای کاربران خود فراهم می کنند. با توجه به تلاش های که شرکت های معتبر دنیا در زمینه تولید گوشی های هوشمند سریع، کاربردی و با کیفیت می کنند ولی هنوز هم گوشی های مختلف دچار مشکلاتی هستند. در مقالات گذشته به مشکلاتی نظیر هنگ کردن گوشی و روشن نشدن گوشی اشاره کردیم و توضیحاتی برای رفع این مشکلات دادیم.

خاموش شدن گوشی های هوشمند یکی از مشکلاتی هست که همواره کاربران و مراجعه کنندگان به کارشناسان با آن مواجه می شوند. در این مقاله می خواهیم علت خواموش شدن گوشی ها یا علت خاموش روشن شدن گوشی های هوشمند را مورد بررسی و راه حل های برای رفع این مشکل برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

سوالات متداول در مورد خاموش شدن گوشی های هوشمند

سوالات زیادی در رابطه با خاموش شدن گوشی های هوشمند پرسیده می شود که می توان به علت خاموش شدن گوشی سامسونگ چیست؟ ، چگونگی حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی ؟ ، چگونگی استخراج اطلاعات از گوشی با صفحه خاموش ؟ و … اشاره کرد که در ادامه به پاسخ هر کدام از آن ها پرداخته شده است.

خاموش شدن گوشی اندروید
خاموش شدن انواع گوشی

علت خاموش شدن گوشی های هوشمند

همان طور که گفته شد خاموش شدن و یا خاموش روشن شدن ناگهانی گوشی های تلفن همراه هوشمند دلایل مختلف و متنوعی دارد که این مشکلات می تواند مربوط به باتری گوشی مورد نظر، مشکلات نرم افزاری، گرم شدن بیش از حد گوشی مورد نظر، مشکلات سخت افزاری و … اشاره کرد. به عبارت دیگر :

  1. خراب بودن باتری گوشی های تلفن همراه هوشمند : یکی از علت های خاموش شدن گوشی های هوشمند خراب بودن باتری آن ها است. در حقیقت اصلی ترین و یا شایع ترین علت خاموش روشن شدن گوشی مورد نظر، خراب بودن باتری آن می باشد که دلایل آن عدم استفاده از کابل های اورجینال، ضربه، فشار، گرما و … خواهد بود. توجه کنید در بسیاری از موارد ممکن است گوشی شما خاموش شود اما با توجه به این که باتری گوشی شما شارز دارد. در چنین مواردی شک نکنید که علت خاموش شدن گوشی شما، مربوط به باتری است. برای رفع این مشکل می توانید برای کالیبره کردن باتری گوشی خود اقدام کنید.
شارژر اورجینال و فیک سامسونگ
شارژر اورجینال و فیک سامسونگ
  1. مشکلات نرم افزاری : یکی دیگر از مشکلات و یا دلایل خاموش شدن گوشی های هوشمند، مشکلات نرم افزاری می باشد. در حقیقت اگر به تازگی با این مشکل رو به رو شده اید بهتر است برنامه و یا اپلیکیشنی که به تازگی نصب کرده اید را مورد بررسی قرار دهید. توجه کنید اگر به محض این که برنامه منحصر به فردی را باز می کنید، گوشی شما خاموش می شود شک نکنید که مشکل خاموش شدن گوشی شما مشکل نرم افزاری می باشد. لازم به ذکر است که در برخی از موارد ممکن است گوشی برای مدتی هنگ کند و سپس خاموش شود. برای رفع این مشکل برنامه ای که باعث خاموش شدن گوشی و همچنین کند شدن کارکرد گوشی می شود را حذف کنید.
  2. گرم شدن بیش از حد گوشی : یکی دیگر از دلایل خاموش شدن گوشی های هوشمند، گرم شدن بیش از حد گوشی مورد نظر می باشد. گرم شدن و یا داغ شدن بیش از حد گوشی های هوشمند به باتری گوشی و همچنین سایر ساختار گوشی صدمه وارد می کند، در نتیجه برای جلوگیری از صدمه و خسارت به سایر قسمت ها و همچنین باتری گوشی به صورت خودکار خاموش می شود. برای رفع این مشکل راه حل منحصر به فردی وجود ندارد اما می توانید از قاب مناسب استفاده کنید و از قرار دادن گوشی در نور خورشید و آفتاب جلوگیری کنید.
  3. مشکلات سخت افزاری : مشکلات سخت افزاری از دیگر مشکلاتی می باشد که باعث خاموش شدن گوشی های هوشمند شده است. بروز مشکلات سخت افزاری ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که می توان به خیس شدن گوشی، وارد شدن ضربه شدید به گوشی و … اشاره کرد. اگر به تازگی گوشی خود را از تعمیرکار تحویل گرفته اید و با این مشکل رو به رو شده اید، شک نکنید که علت اصلی این مشکل مربوط به قسمت سخت افزاری آن می باشد. ممکن است تعمیرکار گوشی را به خوبی تنظیم نکرده باشد و یا در حین تعمیر به قسمت های مختلف آن صدمه وارد شده باشد.
گوشی موبایل آیفون در حال شارژ
گوشی موبایل آیفون در حال شارژ

 

چگونگی حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی های هوشمند؟

یکی از سوالاتی که توسط اکثر کاربران گوشی های هوشمند پرسیده شده است این است که چگونه می توان مشکل خاموش شدن گوشی های هوشمند را برطرف کرد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت باید علت اصلی آن را شناسایی کنید و سپس برای رفع آن مشکل اقدام کنید. اما می توان راه حل های پیشنهادی جهت جلوگیری از خاموش شدن گوشی ارائه داد.

به عنوان مثال در ابتدا باتری را چک کنید که به خوبی در محل مورد نظر قرار گرفته باشد. نرم افزار گوشی مورد نظر را بروزرسانی کنید. اپلیکیشن های مخرب را حذف کنید. قاب گوشی را از گوشی جدا کنید و آن را در محیط خنک قرار دهید. آنتی ویروس را منبع معتبر دانلود و نصب کنید.

چگونگی استخراج اطلاعات از گوشی با صفحه خاموش؟

در پاسخ به این سوال باید گفت روش های مختلفی وجود دارد که می توان اطلاعات گوشی مورد نظر با صفحه خاموش را بازیابی کرد که در هر روش به برنامه منحصر به فردی احتیاج می باشد. استفاده از برنامه ADB Command برای بازیابی اطلاعات گوشی کمک می کند.

در ابتدا باید این برنامه را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید، حال در آیکون ADB کد echo “persist.service.adb.enable = 1” >> / system / build.prop را وارد کنید و سپس Enter را انتخاب کنید. حال باید گوشی را ری استارت کنید تا اطلاعات را روی کامپیوتر به نمایش بگذارد. روش دیگری وجود دارد که باید از نرم افزار dr.FONE استفاده کنید. این نرم افزار را دانلود و سپس  نصب کنید. لازم به ذکر است که این روش نسبت به روش قبلی پیچیده تر خواهد بود.

گوشی موبایل سامسونگ خاموش شده متصل به شارژر

گوشی موبایل سامسونگ متصل به شارژر که خاموش شده

 

منبع: مجله شبکه ارغوان