بارنگ

تولید کننده انواع پرچم با بهترین کیفیت در ایران

تولید کننده انواع پرچم با بهترین کیفیت در ایران

پیوندهای روزانه

رنگ کردن کابینت ام دی اف در 5 مرحله در خانه

يكشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۳۰ ق.ظ

عبارت ام دی اف، مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط است. این ماده از الیاف چوبی تشکیل می‌شود که تحت فشار و دمای بالا فشرده شده است و از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. اگر انتخاب شما هم کابینت ام دی اف است، اما رنگ کابینت خود خسته شده اید و دوست دارید خودتان کابینت ام دی اف آشپزخانه تان را رنگ کنید. نگران نباشید! فروشگاه میزان دکور (mizandecor.com) در این مقاله، قصد دارد روش رنگ کردن کابینت ام دی اف را به شما آموزش دهد. رنگ کردن کابینت ام دی‌‌اف یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد تنوع در آشپزخانه تان به شمار می‌رود. همچنین، حال و هوای تازه ای به این قسمت از خانه تان خواهد بخشید.

مراحل رنگ کردن کابینت ام دی اف

  1. سنباده کشیدن: به آرامی و با احتیاط شروع به سنباده کشیدن کنید.
  • تنها در یک جهت سنباده بکشید. زیرا، امکان آسیب به لایه های زیرین روکش ام دی اف وجود دارد.
  1. تمیز کردن خرده چوب ها: برای اینکه رنگ آمیزی به خوبی انجام شود، پس از سنباده کشی، خرده چوب ها را با دستمال تمیز نمایید. تا هنگام رنگ کردن کابینت ام دی اف، رنگ به خوبی بر روی کابینت بنشیند.
  • سنباده زدن گرد و غبار زیادی به وجود می‌آورد به همین علت، ذرات ریز آن به راحتی چشم و ریه ها را تحریک می‌کند. پس بدین منظور، توصیه می‌شود از عینک محافظ و ماسک های چند لایه استفاده کنید.
  • شما از محصولاتی استفاده خواهید کرد که حاوی مواد شیمیایی هستند، بنابراین بهتر است، هنگام کار با چنین مواردی در مکانی با تهویه ی مناسب کار کنید.
  1. باز کردن اتصالات: اتصالاتی که باعث وصل شدن کابینت ها به یک دیگر می‌شود را باز کنید‌‌‌.
  • اگر فقط تمایل دارید قسمت هایی از کابینت را رنگ کنید، شما باید قسمت هایی که نیاز به رنگ شدن ندارد را با نایلون های محکم و یا روزنامه بپوشانید، تا پس از رنگ آمیزی دچار مشکل در تمیز کردن کابینت ام دی اف نشوید.
  1. استفاده از پرایمر: قبل از شروع رنگ کردن کابینت ام دی اف، حتما روی سطوح کابینت را به پرایمر آغشته نمایید. این کار، باعث زیبایی و دوام بهتر رنگ کابینت خواهد شد.
  • از پرایمرهای مبتنی بر آب خودداری کنید. زیرا، ممکن است باعث تورم الیاف چوب شود.
  • از یک برس، غلطک و یا قوطی اسپری برای اعمال پرایمر استفاده کنید.
  1. رنگ کردن کابینت: در این مرحله، کابینت ام دی اف شما آماده رنگ شدن خواهد بود. ابتدا باید با توجه به موقعیت و ابزاری که در آن مهارت بیشتری دارید، شروع به رنگ کردن کابینت ام دی اف نمایید. این ابزارها می‌توانند شامل: غلطک، قلم مو و یا اسپری رنگ باشند‌.
  • هنگامی که اولین لایه ی رنگ را زدید، اجازه دهید تا خشک شود. سپس، ارزیابی کنید که آیا نیازی به رنگ کردن دومین لایه است یا خیر‌. اگر لکه ای مشاهده کردید، یک لایه رنگ دیگر، روی لایه ی قبلی بزنید. در غیر این صورت، نیازی به رنگ کردن دوباره کابینت ام دی اف نیست.

انواع رنگ برای رنگ کردن کابینت ام دی اف

رنگ روغنی: بهترین رنگ برای کابینت ام دی اف، رنگ روغنی است. رنگ های روغنی رایج هستند و با هر پرایمری سازگار می‌شوند. شما باید از پرایمرهای رنگ روغنی استفاده کنید. همچنین؛ از پرایمرها می‌توان برای تمیز کردن برس ها و قلم مو‌ها استفاده کرد.

رنگ اکرولیک: از ویژگی های رنگ های اکرولیک می‌توان به تنوع بالا، غلطت زیاد، خشک شدن سریع و بدون بو بودن اشاره کرد. اگر به دنبال رنگی با دوام بالا هستید، پیشنهاد ما به شما رنگ اکرولیک خواهد بود. رنگ اکرولیک یکی از گزینه های مناسب برای رنگ کردن کابینت های ام دی اف می‌باشد. اگر به دنبال آشپزخانه ای مدرن هستید، رنگ اکرولیک براق، بهترین انتخاب است.

رنگ لاتکس: یکی از مهم ترین ویژگی این رنگ، ضد آب بودن آن است. از مزایای دیگر این رنگ می‌توان به دوام آن اشاره کرد‌. اما معایب آن عبارت است از: داشتن بوی بد و خشک شدن طولانی.

رنگ مولتی سورفیس: اگر خواستار رنگی با مقاومت بالا در برابر دما و رطوبت هستید، انتخاب رنگ مولتی سورفیس مناسب است. البته پس از رنگ باید به این توجه داشته باشید که روکش ام دی اف را تا دو الی سه هفته پس از رنگ آمیزی در معرض رطوبت و یا حرارت قرار ندهید. تا به صورت کامل خشک شود. پس از آن، با خیالی آسوده می‌توانید از کابینت ام دی اف خود استفاده کنید.

رنگ گچ: از ساده ترین رنگ ها محسوب می‌شود و کار کردن با آن بسیار آسان است. ابتدا باید کابینت را سنباده بکشید و پس از آن با یک قلم مو شروع به رنگ کردن کابینت ام دی اف کنید.

استفاده از اسپری رنگ: اسپری های رنگ نیز طیف وسیعی از رنگ ها را به خود اختصاص داده اند و یک گزینه ی راحت به حساب می‌آیند. مشکل این رنگ، پخش شدن ذرات در هوا است. به همین علت، شما باید در فضای باز اقدام به رنگ کردن کابینت ام دی اف کنید.

نکات مهم هنگام رنگ کردن کابینت

  • بهتر است رنگ را به صورت یک لایه ی نازک اعمال کنید. زیرا، لایه های نازک سریع تر خشک می‌شوند.
  • پس از هر مرتبه رنگ کردن کابیت ام دی اف، حداقل ۴ ساعت صبر کنید تا لایه ی قبلی به طور کامل خشک شود.
  • قبل از رنگ زدن، بهتر است تمام دستگیره ها و لولا‌ها از کابینت جدا شوند تا راحت‌تر و با تمرکز بالاتری شروع به رنگ کردن کابینت ام دی اف کنید.
  • اگر زمینه ی قبلی روکش کابینتتان تیره بوده است. باید حداقل سه الی چهار مرتبه آن را رنگ کنید‌ تا رنگ دلخواهتان پدیدار شود. اما برای رنگ های روشن، این موضوع صدق نمی‌کند.
  • اگر می‌خواهید با ظریف کاری و دقت بیشتری کابینت را رنگ کنید، بهتر است به جای غلطک از قلم موی کوچک کمک بگیرید.

مزایای ام دی اف چیست؟

رنگ آمیزی آن بسیار آسان است و ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد. همچنین، بیشتر ام دی اف ها ضد حریق هستند و به راحتی خریداری می‌شوند.

آیا ام دی اف قوی است؟

بله اما اکثرا برای اقلام کوچک همانند لیوان، سینی، وسایل تزیینی و قاشق و جنگال و… قوی است. نمی‌توان از آن برای تحمل بارهای بزرگ مانند قابلمه ها و تابه های فلزی سنگین، ابزار ساختمانی و یا لوازم صنعتی استفاده کرد. اگر به قفسه هایی با دوام بالا نیاز دارید، بهتر است تخته سه لا را انتخاب کنید.

و همچنین، از فروشگاه های معتبر که متریال های با کیفیت تری دارند، خریداری کنید. فروشگاه میزان دکور، یک فروشگاه معتبر در زمینه ی کلیه ی کارهای چوبی، ام دی اف و دکوراسیون های منزل است که هنگام تولید و طراحی توجه ویژه ای به استفاده از مواد طبیعی و با کیفیت دارد. جهت ثبت سفارش و خرید کابینت آشپزخانه اینجا کلیک کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی