بارنگ

تولید کننده انواع پرچم با بهترین کیفیت در ایران

تولید کننده انواع پرچم با بهترین کیفیت در ایران

پیوندهای روزانه

راهنمای خرید مودم Vdsl

دوشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۰۱ ب.ظ

در زمانی که مردم از سرویس دیال آپ برای دسترسی به اینترنت استفاده می کردند، مشکلات زیادی وجود داشت که یکی از بزرگترین آن ها سرعت بسیار پایین بود که گاهی کاربر را واقعا کلافه می کرد. اما خوشبختانه امروزه دیگر این مشکلات وجود ندارد و با آمدن اینترنت پر سرعتی مانند vdsl دیگر بدون هیچ تاخیری می توانید به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. در اینجا قصد داریم به ویژگی های اینترنت و مودم vdsl بپردازیم و شما را برای انتخاب و خرید مودم vdsl راهنمایی کنیم. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کاشناسان فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه ارغوان تماس بگیرید: 41902-021

اینترنت vdsl

خط اشتراک دیجیتال یا DSL اینترنت پهن باند را با استفاده از خطوط تلفن در دسترس کاربران قرار می دهد.

امروزه شرکت های زیادی اینترنت خانگی را در بستر DSL فراهم می کنند و امکانات متنوعی را به کاربران ارائه می دهند.

سه نوع اتصالی که از فناوری DSL بهره می برد شامل موارد زیر است.

  • VDSL (خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا)
  • ADSL (خط اشتراک دیجیتال نامتقارن)
  • UFB (فیبر نوری)

البته موارد دیگری نیز مانند HDSL، SDLS و غیره وجود دارند که در بستر DSL باشند اما در حال حاضر vdsl2 پیشرفته ترین نوع dsl است.

VDSL مخفف Very high speed digital subscriber line و به معنای خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا است.

این فناوری از ADSL جدیدتر است و کاربران خانگی به راحتی می توانند با خرید مودم vdsl از آن استفاده کنند.

از آن جایی که اینترنت vdsl بسیار کاربردی است، شرکت های مختلف ایرانی مانند آسیاتک، پارس آنلاین، های وب، پیشگامان و غیره تصمیم گرفتند، خطوط اینترنت جهانی را بهینه کنند و یک اینترنت پرسرعت را برای کاربران ایرانی ارائه دهند.

 

افزیش سرعت اینترنت با مودم VDSL

 

نکاتی قبل از خرید مودم vdsl

  • بهتر است پیش از تصمیم به ثبت نام و خرید مودم vdsl از پشتیبانی خطوط VDSL در منطقه خود مطمئن شوید. هنوز تعدادی از مناطق ایران، این خط اینترنت را پشتیبانی نمی کنند و حتی ممکن است که آنتن دهی خوبی نیز در منطقه تان نداشته باشد. به همین دلیل حتما قبل از اقدام به خرید، از دفاتر پشتیبانی سوال کنید آیا در شهر شما این سرویس پشتیبانی می شود یا خیر و ثبت نام را پس از آن انجام دهید.
  • از آن جایی که امروزه در اکثر خانه ها مودم پیدا می شود و تمام کاربران در جستجوی یک اینترنت پر سرعت هستند، پیشنهاد بسیاری از دفاتر فروش خرید مودم vdsl است.
  • اگر قبلا یک مودم ADSL را خریداری کرده اید و حالا می خواهید یک مودم جدید vdsl بخرید، به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا به جعبه مودم adsl خود نگاهی بیاندازید، چون ممکن است مودمتان از سرویس vdsl نیز پشتیبانی کند.
  • در حال حاضر، اکثر مودم هایی که در بازار موجود هستند از هر دو فناوری ADSL و VDSL پشتیبانی می کنند. یک نکته مهم که روی قیمت انواع مودم vdsl تاثیر می گذارد همین پشتیبانی از نسل جدید فناوری های ارتباطی است.

برای خرید مودم VDSL چه نکاتی باید مورد توجه باشد؟

برای خرید مودم vdsl بهتر است که خریدار در مورد آن حداقل اطلاعاتی داشته باشد تا بتواند مدل مناسب خود را انتخاب کند. در اینجا بخشی از نکاتی که باید هنگام خرید مودم VDSL به آن توجه شود را آورده ایم:

هنگام خرید مودم باید به تعداد درگاه USB، فرکانس، آنتن دهی و مسائل مشابه دقت کرد.

فرکانس 2.4 گیگاهرتز در یک مودم می تواند محدوده قابل توجهی را پوشش دهد و حتی از موانع سخت نیز عبور کند، اما تداخل امواج می تواند روی کیفیت آن شدیدا تاثیر منفی بگذارد. فرکانس 5 گیگاهرتز طبیعتا از فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سرعت انتقال داده بیشتری دارد و در برابر تداخل امواج  می تواند بهتر عمل کند، اما یکی از مشکلات آن این است که هنگام برخورد با موانع بسیار ضعیف می شود.

اگر بخواهیم یک نتیجه گیری بر اساس فرکانس داشته باشیم، می توانیم به نتایج زیر برسیم.

  • برای سرعت انتقال بالاتر، فرکانس 5 گیگاهرتز ارجحیت دارد.
  • در برد بیشتر، فرکانس 2.4 گیگاهرتز بهتر است.
  • در تداخل موج و نویز کمتر، فرکانس 5 گیگاهرتز برتری دارد.
  • برای تضعیف کمتر بهتر است مودمی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز انتخاب کرد.

همچنین برای استفاده معمولی با قدرت آنتن دهی خوب، می توان از بین مودم های دسته  nانتخاب کرد که قابلیت پوشش دهی تا 300 متر را دارند و اگر آنتن دهی بیشتری را مد نظر دارید، می توانید زمان خرید مودم vdsl  از بین سری  acانتخاب کنید.

نکات بالا روی قیمت انواع مودم vdsl تاثیر می گذارند و همچنین باید دقت کنید بعضی مدل ها تعداد پورت بیشتری دارند و در نتیجه قیمت آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

با توجه به این که مودم های  vdsl کیفیت بسیار خوبی دارند و تمام نیاز شما را برآورده می کنند، در ادامه قصد داریم بهترین مودم های  VDSLداخل بازار را معرفی کنیم.

 

ادامه مطلب : اینجا کلیک کنید.

41902 – 021

021-91002204  /  021-91002202

09128884374  /   09128889281

 

info@ArghavanNet.com

  • barang barang

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی