بارنگ

تولید کننده انواع پرچم با بهترین کیفیت در ایران

تولید کننده انواع پرچم با بهترین کیفیت در ایران

پیوندهای روزانه

خاموش شدن گوشی 📴 + 4 علت اصلی خاموش روشن شدن گوشی

دوشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۵۳ ب.ظ

خاموش شدن گوشی؛ امروز استفاده از تلفن همراه دیگر همچون سابق فقط برای تماس های صوتی نیست و کاربرد های فرآوانی دارد. گوشی های هوشمند با بهره گیری از تکنولوژی های جدید باید صرف جویی در وقت و هزینه افراد شده تا بتوانند بیشتر کارهای روزمره خود را با آن به آسانی و در زمان کمتری انجام دهند. کارهایی مثل پرداخت قبوض، انتقال پول، خرید مایحتاج زندگی و… همگی با ضهور تکنولوژی گوشی های هوشمند بسیار ساده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

همانطور که قبلا گفته شد گوشی های هوشمند کاربردی فراتر از برقرار کردن تماس های صوتی را برای کاربران خود فراهم می کنند. با توجه به تلاش های که شرکت های معتبر دنیا در زمینه تولید گوشی های هوشمند سریع، کاربردی و با کیفیت می کنند ولی هنوز هم گوشی های مختلف دچار مشکلاتی هستند. در مقالات گذشته به مشکلاتی نظیر هنگ کردن گوشی و روشن نشدن گوشی اشاره کردیم و توضیحاتی برای رفع این مشکلات دادیم.

خاموش شدن گوشی های هوشمند یکی از مشکلاتی هست که همواره کاربران و مراجعه کنندگان به کارشناسان با آن مواجه می شوند. در این مقاله می خواهیم علت خواموش شدن گوشی ها یا علت خاموش روشن شدن گوشی های هوشمند را مورد بررسی و راه حل های برای رفع این مشکل برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

سوالات متداول در مورد خاموش شدن گوشی های هوشمند

سوالات زیادی در رابطه با خاموش شدن گوشی های هوشمند پرسیده می شود که می توان به علت خاموش شدن گوشی سامسونگ چیست؟ ، چگونگی حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی ؟ ، چگونگی استخراج اطلاعات از گوشی با صفحه خاموش ؟ و … اشاره کرد که در ادامه به پاسخ هر کدام از آن ها پرداخته شده است.

خاموش شدن گوشی اندروید
خاموش شدن انواع گوشی

علت خاموش شدن گوشی های هوشمند

همان طور که گفته شد خاموش شدن و یا خاموش روشن شدن ناگهانی گوشی های تلفن همراه هوشمند دلایل مختلف و متنوعی دارد که این مشکلات می تواند مربوط به باتری گوشی مورد نظر، مشکلات نرم افزاری، گرم شدن بیش از حد گوشی مورد نظر، مشکلات سخت افزاری و … اشاره کرد. به عبارت دیگر :

  1. خراب بودن باتری گوشی های تلفن همراه هوشمند : یکی از علت های خاموش شدن گوشی های هوشمند خراب بودن باتری آن ها است. در حقیقت اصلی ترین و یا شایع ترین علت خاموش روشن شدن گوشی مورد نظر، خراب بودن باتری آن می باشد که دلایل آن عدم استفاده از کابل های اورجینال، ضربه، فشار، گرما و … خواهد بود. توجه کنید در بسیاری از موارد ممکن است گوشی شما خاموش شود اما با توجه به این که باتری گوشی شما شارز دارد. در چنین مواردی شک نکنید که علت خاموش شدن گوشی شما، مربوط به باتری است. برای رفع این مشکل می توانید برای کالیبره کردن باتری گوشی خود اقدام کنید.
شارژر اورجینال و فیک سامسونگ
شارژر اورجینال و فیک سامسونگ
  1. مشکلات نرم افزاری : یکی دیگر از مشکلات و یا دلایل خاموش شدن گوشی های هوشمند، مشکلات نرم افزاری می باشد. در حقیقت اگر به تازگی با این مشکل رو به رو شده اید بهتر است برنامه و یا اپلیکیشنی که به تازگی نصب کرده اید را مورد بررسی قرار دهید. توجه کنید اگر به محض این که برنامه منحصر به فردی را باز می کنید، گوشی شما خاموش می شود شک نکنید که مشکل خاموش شدن گوشی شما مشکل نرم افزاری می باشد. لازم به ذکر است که در برخی از موارد ممکن است گوشی برای مدتی هنگ کند و سپس خاموش شود. برای رفع این مشکل برنامه ای که باعث خاموش شدن گوشی و همچنین کند شدن کارکرد گوشی می شود را حذف کنید.
  2. گرم شدن بیش از حد گوشی : یکی دیگر از دلایل خاموش شدن گوشی های هوشمند، گرم شدن بیش از حد گوشی مورد نظر می باشد. گرم شدن و یا داغ شدن بیش از حد گوشی های هوشمند به باتری گوشی و همچنین سایر ساختار گوشی صدمه وارد می کند، در نتیجه برای جلوگیری از صدمه و خسارت به سایر قسمت ها و همچنین باتری گوشی به صورت خودکار خاموش می شود. برای رفع این مشکل راه حل منحصر به فردی وجود ندارد اما می توانید از قاب مناسب استفاده کنید و از قرار دادن گوشی در نور خورشید و آفتاب جلوگیری کنید.
  3. مشکلات سخت افزاری : مشکلات سخت افزاری از دیگر مشکلاتی می باشد که باعث خاموش شدن گوشی های هوشمند شده است. بروز مشکلات سخت افزاری ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که می توان به خیس شدن گوشی، وارد شدن ضربه شدید به گوشی و … اشاره کرد. اگر به تازگی گوشی خود را از تعمیرکار تحویل گرفته اید و با این مشکل رو به رو شده اید، شک نکنید که علت اصلی این مشکل مربوط به قسمت سخت افزاری آن می باشد. ممکن است تعمیرکار گوشی را به خوبی تنظیم نکرده باشد و یا در حین تعمیر به قسمت های مختلف آن صدمه وارد شده باشد.
گوشی موبایل آیفون در حال شارژ
گوشی موبایل آیفون در حال شارژ

 

چگونگی حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی های هوشمند؟

یکی از سوالاتی که توسط اکثر کاربران گوشی های هوشمند پرسیده شده است این است که چگونه می توان مشکل خاموش شدن گوشی های هوشمند را برطرف کرد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت باید علت اصلی آن را شناسایی کنید و سپس برای رفع آن مشکل اقدام کنید. اما می توان راه حل های پیشنهادی جهت جلوگیری از خاموش شدن گوشی ارائه داد.

به عنوان مثال در ابتدا باتری را چک کنید که به خوبی در محل مورد نظر قرار گرفته باشد. نرم افزار گوشی مورد نظر را بروزرسانی کنید. اپلیکیشن های مخرب را حذف کنید. قاب گوشی را از گوشی جدا کنید و آن را در محیط خنک قرار دهید. آنتی ویروس را منبع معتبر دانلود و نصب کنید.

چگونگی استخراج اطلاعات از گوشی با صفحه خاموش؟

در پاسخ به این سوال باید گفت روش های مختلفی وجود دارد که می توان اطلاعات گوشی مورد نظر با صفحه خاموش را بازیابی کرد که در هر روش به برنامه منحصر به فردی احتیاج می باشد. استفاده از برنامه ADB Command برای بازیابی اطلاعات گوشی کمک می کند.

در ابتدا باید این برنامه را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید، حال در آیکون ADB کد echo “persist.service.adb.enable = 1” >> / system / build.prop را وارد کنید و سپس Enter را انتخاب کنید. حال باید گوشی را ری استارت کنید تا اطلاعات را روی کامپیوتر به نمایش بگذارد. روش دیگری وجود دارد که باید از نرم افزار dr.FONE استفاده کنید. این نرم افزار را دانلود و سپس  نصب کنید. لازم به ذکر است که این روش نسبت به روش قبلی پیچیده تر خواهد بود.

گوشی موبایل سامسونگ خاموش شده متصل به شارژر

گوشی موبایل سامسونگ متصل به شارژر که خاموش شده

 

منبع: مجله شبکه ارغوان

  • barang barang

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی